جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بزرگترین صفحه‌نمایش پیچشی دنیا

روزهایی که بتوانیم کامپیوترهای‌مان را بپیچانیم و در کیف بگذاریم (تقریبا) نزدیک است.

 

بزرگترین صفحه‌نمایش پیچشی دنیا

«ال‌جی دیسپلی» قصد دارد در کنفرانس Society for Information Display امسال در کالیفرنیا از یک صفحه‌نمایش 18 اینچی (46 سانتی‌متر) انعطاف‌پذیر OLED جدید رونمایی کند. این صفحه‌نمایش بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش با قابلیت پیچش (Rollable) در دنیاست.

به گفته ال‌جی دیسپلی، این صفحه‌نمایش OLED ضخامتی در حد یک برگ کتاب دارد و می‌توان آن را مانند یک کاغذ تا شعاع سه سانتی‌متری و بدون ایجاد مشکلی در عملکرد، پیچ داد. ال‌جی می‌گوید که تولید چنین صفحه‌نمایشی راه را برای تولید تلویزیون‌های 50 اینچی انعطاف‌پذیر هموار خواهد کرد.

تلاش‌های ال‌جی در حوزه OLED بسیار چشمگیر بوده است. این شرکت علاوه بر تولید تلویزیون‌های OLED پیشرفت‌های مهمی در تولید صفحه‌نمایش‌های شفاف نیز داشته است. ماه قبل نیز این شرکت از یک تلویزیون 55 اینچی دیواری OLED رونمایی کرد که دارای وزنی 1.9 کیلوگرمی و ضخامتی تنها 1 میلی‌متری بود. این تلویزیون می‌تواند به وسیله یک قطعه مغناطیسی به هر دیواری متصل شود.

مهم‌ترین سوالی که مطرح می‌شود این است که تولید این محصولات انعطاف‌پذیر با چه هدفی انجام می‌شود؟ در حالی که اعمال قابلیت‌های انعطافی در دستگاه‌های الکترونیکی حمل‌ونقل و استفاده از آن‌ها را بسیار آسان‌تر خواهد کرد و همچنین بر میزان مقاومت آن‌ها در برابر ضربات سنگین نیز می‌افزاید، هدف غایی از تولید آن‌ها ایجاد دستگاه‌های تبدیل‌پذیر به یکدیگر است.

تولید صفحه‌نمایش‌های انعطاف‌پذیر یعنی در آینده می‌توانیم شاهد عرضه یک دستگاه و استفاده از آن در مصارف مختلف باشیم. ال‌جی تکنولوژی‌های OLED را راه رسیدن به این هدف می‌بیند.
منبع زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *