جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


برتری دستیار صوتی گوگل از سیری اپل

چندی پیش گوگل از دو اسمارت فون جدید خود، Pixel و Pixel XL رونمایی کرد و از فردا عرضه این دو محصول را آغاز خواهد کرد. می توان گفت پیکسل های گوگل در حال حاضر جزو برترین های صنعت موبایل هستند. همچنین این دو، نخستین و تنها گوشی های هوشمندی هستند که Google Assistant در آنها ارایه شده است؛ دستیار هوشمند دیجیتالی که مرتبا در خصوص عادات و نیازهای کاربر می آموزد و سعی می کند نیازهای او را پیش بینی کند.

برتری دستیار صوتی گوگل از سیری اپل
ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، این دستیار را “گوگل شخصی شما” می نامد و کاملا بارز است که گوگل قصد دارد این پدیده را در تمامی محصولات خود عرضه کند. این دستیار که به دلیل دریافت اطلاعات از گوگل سرچ هنوز محدودیت های زیادی در عملکرد خود دارد، بسیار هوشمندتر از سیری و کورتانا است.


در ادامه با تک شات همراه باشید تا با دلایلی که این دستیار صوتی را به سیری برتری میدهد آشنا شوید.
1. انگلیسی را بهتر از سیری متوجه می شود.

هیچ چیز بدتر از این نیست که مجبور باشید درخواست خود را چندین بار برای دستیار دیجیتال خود تکرار کنید تا بلکه متوجه منظور شما شود. گاهی هم یک مکث کوتاه برای تفکر در خصوص موضوع، یا تغییر مسیر فکری در میانه جمله باعث می شود دستیار دیجیتال شما بطور کلی از پاسخگویی در بماند.
Google Assistant به معنای واقعی انگلیسی محاوره ای را درک می کند. این دستیار هرگز از درک گفته شما در نمی ماند و حتی در صورت مکث یا تغییر موضوع در میانه جمله نیز می تواند هدف و منظور شما را دنبال کند.
سیری، علیرغم تغییرات مثبتی که نسبت به سال 2011 در آن ایجاد شده است، هنوز از درک بسیاری از جملات کاربران عاجز است. موضوع با درک کلام افرادی که از لهجه برخوردارند وخیم تر هم می شود. اما دستیار گوگل به ندرت با لهجه های خارجی زبانانی که انگلیسی صحبت می کنند مشکل دارد.
تنها مشکل دستیار گوگل این است که فقط دو زبان انگلیسی و هندی را متوجه می شود. قطعا در آینده تعداد این زبان ها افزوده خواهد شد، اما در حال حاضر اگر مثلا به زبان چینی یا اسپانیایی که دو زبان اصلی دنیا از نظر تعداد افرادی که به آن تکلم می کنند، صحبت کنید نمی توانید از دستیار گوگل انتظار کمک داشته باشید.
2. پاسخ های بهتری ارایه می دهد.

 

برتری دستیار صوتی گوگل از سیری اپل2
قطعا هیچکس نمی تواند بهترین موتور جستجوی دنیا را شکست دهد. استفاده از دستیار گوگل دقیقا مانند این است که در نوار جستجوی گوگل عبارت مورد نظر خود را تایپ کنید. تنها تفاوت این است که در کار با دستیار گوگل، عبارت مورد نظر خود را بیان می کنید. دستیار گوگل به 70 میلیارد مورد اطلاعات دسترسی دارد که این تعداد همواره در حال افزایش است.
دستیار گوگل می تواند به پرسش های پیش افتاده ای مانند “بنای تاج محل چند سال قدمت دارد؟” نیز پاسخ دهد، این در حالیست که سیری فقط به ارایه نقشه محل قرارگیری آن اکتفا می کند که قطعا پاسخ پرسش مورد نظر نیست.
3. مترجمی مسلط به تمام زبان ها در اختیار شماست.

 

برتری دستیار صوتی گوگل از سیری اپل
نرم افزار مترجم گوگل واقعا عملکرد خوبی دارد، اما تایپ کردن عبارت مورد نظر و یا حتی باز کردن اپلیکیشن مترجم می تواند کار دشواری باشد! با استفاده از دستیار گوگل کافیست بگویید:

“(Translate______in (insert language” و ترجمه در چشم به هم زدنی برای شما قرائت می شود.

به همین سادگی. اما سیری امکان ترجمه هیچ زبانی را ندارد.
4. به راحتی ویدیوهای مورد نظرتان را در یوتیوب می یابد.

 

برتری دستیار صوتی گوگل از سیری اپل4
خوب تعجبی ندارد که دستیار گوگل بتواند ویدیوها را بسیار سریعتر و بهتر از سیری در یوتیوب پیدا کند. بهر حال یوتیوب مال گوگل است!

کافیست به دستیارتان بگویید که دنبال کدام ویدیو می گردید و دستیار بلافاصله آن را در یوتیوب پیدا کرده و در اختیار شما قرار می دهد.

سیری در این بخش مشکل درک زبان را هم دارد. البته در صورت درک موضوع هم معمولا به سراغ ویدیوهای بینگ می رود و در خصوص موزیک هم قطعا از iTunes استفاده می کند.

 

5. رویدادهای پیش رو را راحتتر جستجو می کند.

 

برتری دستیار صوتی گوگل از سیری اپل5
یافتن رویدادها و فرصت هایی برای سپری کردن اوقاتی خوش یکی از ضروریات است. هیچکس دوست ندارد وقت خود را صرف “تحقیق” و “جستجو” کند . به همین دلیل هم دستیار گوگل به یکی از بهترین امکانات پیکسل ها تبدیل می شود.
بر اساس محل زندگی و زمان، دستیار گوگل فهرستی از کنسرت ها و نمایش ها و رویدادهای مختلف را به کاربر پیشنهاد می دهد.

اما سیری در مقابل چنین درخواستی فقط چند مقاله را از بینگ در اختیارتان قرار می دهد که با مطالعه آنها باید رویدادها را بیابید.
6. به فرمان کاربر، سلفی می گیرد.
فکر کنید که با یکی از ستاره های محبوب خود در شرایطی کاملا ناگهانی روبرو شده اید و فقط چند لحظه زمان دارید تا با او یک سلفی به یاد ماندنی ثبت کنید. کدامیک از دستیارهای دیجیتالی امکان ثبت یک سلفی فوق سریع را می دهند؟ دستیار گوگل یا سیری؟
اگر به دستیار گوگل فرمان بدهید که سلفی بگیرد، این دستیار اپلیکیشن دوربین را فعال می کد و با یک تایمر سه ثانیه ای سلفی شما را ثبت می کند.
اگر از سیری چنین درخواستی داشته باشید، فقط اپلیکیشن دوربین را فعال می کند و آن را در حالت سلفی قرار می دهد اما شما باید شخصا دکمه را برای ثبت سلفی فشار دهید.
7. درون اپلیکیشن ها را جستجو می کند.

 

برتری دستیار صوتی گوگل از سیری اپل7

دستیار گوگل تمام قابلیت های Google Now on Tap را داراست و این بدین معنیست که می تواند در نمایشگر گوشی به دنبال اطلاعات، تصاویر، لینک ها، ویدیو ها و موارد متعدد دیگری که با موضوع مورد نیاز کاربر مرتبط هستند بگردد. متاسفانه سیری از چنین قابلیتی برخوردار نیست.

حالا با توجه به این قابلیت ها قضاوت باشماست. برتری از آن کدامیک است: Google Assistant یا Siri؟

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *