جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


برترین زبان‌های برنامه‌نویسی ۲۰۱۵

جاوا، C، +C، Python و #C به‌ترتیب محبوب‌ترین و پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نوسی برای سال ۲۰۱۵ میلادی بوده‌اند.

برترین زبان‌های برنامه‌نویسی ۲۰۱۵

اگر قرار باشد بهترین زبان برنامه‌نویسی دنیا را انتخاب کنید، باید گفت که چنین کاری به موارد مختلفی بستگی دارد و می‌تواند به صورت نسبی انجام شود.
زبان‌های برنامه‌نویسی ابزارهای کاربردی محسوب می‌شوند که به صورت گسترده توسط مهندسان نرم‌افزار مورد استفاده قرار می‌گیرند و این روزها که ابزارهای کاربردی موبایلی محبوبیت زیاد پیدا کرده‌اند، میزان استفاده از این زبان‌ها افزایش یافته است.

مرکز IEEE Spectrum برای انتخاب بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی سال ۲۰۱۵ سیستم امتیازدهی ویژه‌ای ارایه کرد که در آن ۱۲ معیار از ۱۰ منبع اصلی وجود داشت که این منابع کتابخانه دیجیتال IEEE Xplore، GitHub، CareerBuilder و … را شامل می‌شدند.

در این مطالعه ۴۸ زبان برنامه‌نویسی با زیرمجموعه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفتند و منابع مذکور برای تاثیرگذاری روی هر یک از این پلتفرم‌ها تحلیل شدند.

در پایان این بررسی مشخص شد جاوا، C، +C، Python و #C به‌ترتیب محبوب‌ترین و پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نوسی برای سال ۲۰۱۵ میلادی بوده‌اند.

برترین زبان‌های برنامه‌نویسی ۲۰۱۵-2

این در حالی است که محققان متوجه شدند میزان محبوبیت زبان برنامه‌نویسی C طی یک سال اخیر افزایش چشمگیر یافته است و به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک موقعیت جاوا را از آن خود کند.

زبان برنامه‌نویسی ویژه که در یک سال گذشته بیشترین رشد را داشت R بوده است که به کمک آن تحلیل و تهیه چارت‌های بصری مخصوص کلان داده‌ها انجام می‌شود و این زبان برنامه‌نویسی توانسته است رتبه ششم لیست را از آن خود کند. رتبه سال گذشته این پلتفرم نهم بود.

همچنین تعداد اندکی از زبان‌های برنامه‌نویسی در لیست سال جاری بودند که موقعیت آنها نسبت به سال قبل افول کرد که از مهم‌ترین آنها ASP.NET بود.

منبع:ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *