جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


برترین برنامه های تماس تصویری

این روزها به تبع پیشرفت روزانه تکنولوژی و بهبود سرعت اینترنت در دنیا، اپلیکیشن‌های ارتباطی هم روز به روز در حال افزایش هستند. این اپلیکیشن‌ها که با هر بار به‌روز رسانی امکانات متفاوت و جدیدتری هم به کاربران خود عرضه می‌کنند دائم در تلاشند تا از سایر رقبا جلو بزنند و کاربران و طرفداران بیشتری برای خود جمع کنند. از طرفی گرایش کاربران هم به این قبیل اپلیکیشن‌ها در حال افزایش است چراکه برقراری ارتباط تصویری به‌ویژه با خارج از کشور بدون این برنامه‌ها بسیار پرهزینه است و می‌توان به کمک اینترنت درصد چشمگیری از این هزینه را کاهش داد. البته پرواضح است که مانند بسیار برنامه‌ها و فناوری‌های روز دنیا از این برنامه‌ها هم در کشور ایران نمی‌توان آنطور که باید بهره برد و برخی محدودیت‌ها و پهنای باند کشور در حکم یک ترمز برای کاربران است. با این حال مردم کشورمان نیز با وجود مشکلات عدیده سعی دارند حتی با روش کج دار و مریز با این وضعیت کنار بیایند و از برنامه‌های این‌چنینی استفاده مطلوب بکنند. در این بین یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که این برنامه‌ها سعی در پوشش آن دارند تماس تصویری است. اغلب برنامه‌های ارتباطی این امکان را در خود جای داده‌اند که در این بین می توان به جرات گفت که نقش اسکایپ بسیار پررنگ‌تر از باقی برنامه‌هاست. در ادامه به برخی از مهمترین برنامه‌ها که از امکان تماس تصویری برخوردار هستند می‌پردازیم و نگاهی می‌کنیم به ویژگی‌ها و امکاناتی که باعث محبوبیت آنها شده است.

برترین برنامه های تماس تصویری

Skype

نام این اپلیکیشن را بی‌شک می‌توان در هر فهرست این‌چنینی پیدا کرد. اسکایپ یکی از قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای گفت‌وگوی آنلاین، ارسال و دریافت پیامک و انتقال فایل‌های تصویری رایگان از طریق اینترنت است. این اپلیکیشن روی پلتفرم‌های مختلف نظیر ویندوز، اندروید، iOS و در دستگاه‌های گوناگون مانند موبایل، تبلت و تلویزیون هوشمند نصب می‌شود. درواقع به طور کلی می‌توان گفت مهم نیست از چه دستگاهی استفاده می‌کنید. مهم این است که می‌توانید اسکایپ را در همه دستگاه‌ها با هر سیستم‌عاملی نصب کنید. حدود چهار سال پیش مایکروسافت اسکایپ را به مبلغ 8.5 میلیارد دلار خرید و اسکایپ به طور رسمی یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت شد. این معامله یکی از بزرگ‌ترین خریدهای شرکت‌های اینترنتی محسوب می‌شود.

اگر شما و دوستتان هردو برنامه اسکایپ را روی دستگاه‌تان نصب کرده‌اید و از آن استفاده می‌کنید، می‌توانید به طور نامحدود و رایگان با هم صحبت کنید. اگر هم دوست شما اسکایپ نداشته باشد بازهم شما می توانید از اسکایپ خودتان به موبایل او زنگ بزنید که هزینه مکالمه با کشورهای مختلف متفاوت است ولی برای مثال تماس با ایران ۶ سنت برای هر دقیقه مکالمه است. در یک مکالمه صوتی از طریق این اپلیکیشن ٢۵ نفر می‌توانند شرکت کنند و در تماس‌های تصویری هم اسکایپ علاوه بر مکالمه انفرادی، مکالمه تصویری گروهی را نیز رایگان پشتیبانی می‌کند.

یکی از امکانات جالب توجه برنامه اسکایپ این است که اگر کسی که می‌خواهید با او صحبت کنید جواب نداد می‌توانید برای او پیغام تصویری یا صوتی ضبط کنید و بفرستید. اسکایپ امکان گفت‌و‌گوی نوشتاری نیز دارد که این امکان هم مانند مکالمه اگر دستگاه مقصد هم با اسکایپ باشد رایگان است و اگر با شماره مخابراتی تماس گرفته باشید بسته به کشور متفاوت است که برای ایران هر پیام ٩.٧ سنت هزینه دارد.

علاوه بر اینها با اسکایپ می‌توانید هر فایلی را با هر حجمی برای دوستان خود ارسال کنید. همچنین اگر با کامپیوتر در حال صحبت هستید می توانید صفحه کامپیوتر را به دوست خود نشان دهید تا اگر مشکلی بود با دیدن صفحه کامپیوتر شما را راهنمایی کند. حتی می‌توانید این کار را گروهی هم انجام دهید و یک تیم صفحه کامپیوتر شما را ببینند.

اسکایپ یک امکان خیلی جالب دیگر هم دارد؛ مترجم همزمان. اسکایپ می تواند مکالمات صوتی و تصویری شما را در لحظه به ۶ زبان ترجمه کند و نوشتار شما را به ۵٠ زبان برگرداند. همچنین در این سیستم از یک هوش مصنوعی استفاده شده که هرچه بیشتر از آن استفاده کنید بیشتر یاد می‌گیرد و در دفعات بعدی نتیجه بهتری می‌دهد.

سال گذشته مایکروسافت با به‌روزرسانی نسخه اندرویدی اسکایپ امکان جدیدی را به کاربران خود داد که بر اساس آن بعد از اتصال یک تماس تصویری، شما می‌توانید اپلیکیشن جدید را باز کنید و در حال کار‌کردن با آن به تماس ویدیویی نیز بپردازید. اسکایپ در حالت مالتی تسکینگ نیز برای شما محدودیت ایجاد نکرده و می‌توانید تصویر مخاطب مقابل را به هر گوشه از صفحه نمایش خود انتقال دهید و در کنار مکالمه، بازی و یا کار کنید.

این نرم‌افزار به طور کلی از کیفیت بالایی در انتقال صدا و تصویر برخوردار است و شکی نیست که ارتباط مستقیمی هم با کیفیت و سرعت اینترنت دارد. البته گاهی هم پیش آمده که این برنامه برای چند ساعت از دسترس خارج شده است. و شاید یکی از دلایلی که باعث شده برخی کاربران به سمت استفاده از برنامه دیگری گرایش پیدا کنند همین باشد.

 

Facetime

این برنامه برخلاف اسکایپ اپلیکیشنی انحصاری و مخصوص آی‌دیوایس‌ها است. حتی در ابتدا لپ‌تاپ‌های اپل هم از این قابلیت بی‌بهره بودند که استیو جابز در سال 2010 همزمان با معرفی سیستم عامل Lion اعلام کرد که از این پس دستگاه‌های مک هم مجهز به فیس‌تایم می‌شوند و این قابلیت دیگر منحصر به موبایل نیست. کیفیت تماس ویدئویی با فیس‌تایم بسیار عالی و مطلوب است البته به شرط وجود پهنای باند وسیع و استفاده از حجم زیاد اینترنت. این اپلیکیشن برای مکالمه تصویری بین دو دستگاه اپل بدون شک بهترین گزینه انتخابی خواهد بود.

شرکت اپل سال گذشته با هدف بالا‌بردن میزان امنیت قابلیت ورود دومرحله‌ای را برای برنامه فیس‌تایم ارائه ارائه کرد که در حقیقت دارای یک پروسه تاییدیه دو مرحله ای است. پیش از این اگر کاربری قصد وارد‌شدن به فیس‌تایم را برای اولین بار داشت کافی بود نام کاربری و رمز عبورش را وارد کند اما از سال 2014 اپل قوانین سفت و سخت‌تری در نظر گرفت. به این صورت که پس از وارد‌کردن آی‌دی و پسورد یک کد 4 رقمی برایتان ارسال خواهد شد که باید آن را در مرحله دوم راه‌اندازی وارد کنید. این ویژگی به منظور اضافه‌کردن یک لایه امنیتی بیشتر و مقابله با اقدامات هکری ارائه شده است.

 

Oovoo

یکی از ویژگی‌های بارز این برنامه و علت مطرح‌شدنش در حوزه برنامه‌های تصویری و حتی کشیدن مخاطبان اسکایپ به سمت خود این است که این برنامه با پایین‌آوردن کیفیت و به تبع آن بالارفتن سرعت، میزان قطع و وصلی تماس‌ها را هم کاهش داد. بسایری از کاربران هستند که ترجیح می‌دهند کیفیت تماس ویدئویی‌شان کمتر از حد مطلوب باشد ولی در عوض تماسشان قطع و وصل نشود. حجم کم و سبک‌بودن نرم‌افزار در حال اجرا، امکان ارسال تصاویر و صوت‌های از قبل ضبط‌شده، ارسال ایمیل‌های صوتی و تصویری به ادد لیست‌های خود از ویژگی‌های این برنامه است. بهترین امکان این اپلیکیشن این است که شما می‌توانید تماس ویدئویی گروهی به طور همزمان با 12 نفر داشته باشید. oovoo با همه دیوایس‌ها و سیستم‌عامل‌ها همخوانی دارد.

 

Imo

این اپلیکیشن هم یکی دیگر از برنامه‌های مسنجر است با امکان رایگان گفت‌وگوی آنلاین، ارسال و دریافت پیامک، ارسال و دریافت فایل های صوتی و تصویری در اینترنت. هرچند ایمو به اندازه برخی برنامه‌ها مثلا اسکایپ کامل نیست، اما برای آن دسته از کاربرانی که فقط دسترسی سریع برای برقراری تماس تصویری ملاک انتخابشان است، گزینه مناسبی به شمار می‌آید. Imo با بهره‌مندی از رابط کاربری ساده و قابل درک خود امکان برقراری تماس تصویری راحت را برای کاربران خود میسر می‌کند. با این حال این برنامه برای رسیدن به سایر رقبا و اثبات خود در این زمینه و همچنین کسب رضایت کاربران و عنوان بهترین اپلیکیشن در نوع خود، نیازمند افزودن ویژگی‌های بیشتری خواهد بود.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *