جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


با Jins Meme پشت فرمان نمی خوابید

شرکت Jins که تولید کننده عینک در ژاپن است با محصول خود به نام Jins Meme به نمایشگاه CES امسال آمده بود. به نظر می‌رسد حالا رقبای تازه‌ای برای عینک هوشمند گوگل موسوم به Google Glass در حال ورود به بازار هستند.

با Jins Meme پشت فرمان نمی خوابید

 

ایده بکار رفته در این عینک این است که به جای این که تمرکز این عینک بر یاری شما برای دیدن محیط پیرامونتان باشد یا این که مانند عینک هوشمند گوگل سعی در نمایش اطلاعاتی در جلوی چشم شما داشته باشد، عینک  Jins meme از روشی استفاده می‌کند که با استفاده از آن از این عینک برای بررسی داخل چشم شما و اتفاقاتی که در بدن شما در حال روی دادن است، استفاده می‌شود.

شیشه این عینک‌ها شباهت زیادی به عینک‌های Ray-Ban دارد و در دو مدل دارای لنز طبی و فاقد لنز طبی موجود است. در اطراف قاب عینک، الکترودهای سه نقطه‌ای وجود دارند که پلک زدن و حرکت چشمان شما را در 8 جهت تشخیص می‌دهند. اطلاعاتی که از این قسمت جمع‌آوری می‌شود از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند شما منتقل می‌شود و در آنجا بطور خودکار مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

برای مثال فرض کنید که در حال رانندگی هستید و این عینک را بر چشمان خود دارید، این عینک قادر است که تشخیص دهد آیا چشمان شما خسته شده‌اند یا خیر و آیا خطر به خواب رفتن شما در پشت فرمان خودرو وجود دارد یا خیر؟ اگر چنین خطری وجود داشته باشد یک هشدار از طریق گوشی هوشمند شما به صدا در می‌آید. همچنین این اَپ به شما می‌گوید که میزان تمرکز شما در طول روز به چه صورت بوده است و با پایش سطح هوشیاری شما در طول روز به بالا بردن کارایی روزانه شما در محیط کار کمک می‌کند.

علاوه بر تحلیل حرکات چشم، این عینک قادر است تا از طریق شتاب‌سنج و ژیروسکوپ موجود در قاب خود حرکات بدن شما را نیز تحلیل کند. از جمله مواردی که این عینک در مورد بدن شما مورد تحلیل قرار می‌دهد، می‌توان به شمارش گام‌های شما، بررسی زاویه استقرار بدن، وضعیت محور وسط بدن و غیره اشاره کرد.

این عینک بر اساس یک پلت‌فرم آزاد توسعه یافته است تا توسعه‌دهندگان بتوانند قابلیت‌ها و ویژگی‌های دیگری را با توجه به سخت‌افزار بکار رفته در آن اضافه کنند. با وجود استفاده از برخی سخت‌افزارها در این عینک ولی باز هم استفاده از آن راحت بوده و وزن کمی دارد.

عینک Jins Meme هنوز برای فروش عرضه نشده و شرکت Jins مسابقه‌ای را بین توسعه‌دهندگان برای هر چه بهتر کردن این عینک ترتیب داده است ضمن این که با شرکت Omron که در حوزه سلامت ژاپن فعال است نیز همکاری می‌کند.

منبع:زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *