جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


با ساتیا نادلا آشنا شوید

ساتیا نارایانا نادلا(Satya Narayana Nadella) در 19 آگوست سال 1967 به دنیا آمده است. او هم‌اکنون CEO یا مدیرعامل مایکروسافت است. نادلا در 4 فوریه 2014 به این سمت منصوب شده است. او پیش از این، معاون بخش سرویس‌های ابری در مایکروسافت بود. مایکروسافت که همواره برترین شرکت نرم‌افزاری جهان بوده پس از بیل‌ گیتس کمی دچار رکود شد و با شروع مدیریت نادلا روحی دوباره به این شرکت دمیده شد و خیلی‌ها معتقد هستند او جزو بهترین مدیرعامل‌های دنیا است.

با ساتیا نادلا آشنا شوید

ساتیا نارایانا نادلا(Satya Narayana Nadella) در 19 آگوست سال 1967 به دنیا آمده است. او هم‌اکنون CEO یا مدیرعامل مایکروسافت است. نادلا در 4 فوریه 2014 به این سمت منصوب شده است. او پیش از این، معاون بخش سرویس‌های ابری در مایکروسافت بود. مایکروسافت که همواره برترین شرکت نرم‌افزاری جهان بوده پس از بیل‌ گیتس کمی دچار رکود شد و با شروعمدیریت نادلا روحی دوباره به این شرکت دمیده شد و خیلی‌ها معتقد هستند او جزو بهترین مدیرعامل‌های دنیا است.

 

گذشته دور

ساتیا نادلا در ایالت Andhra Pradesh(یکی از 29 ایالت هند) و شهر Anantapur در هندوستان متولد شد. پدر او یک کارمند ساده در دولت و بخش خدمات اداری هند بود. نادلا تحصیل را در یک مدرسه دولتی آغاز کرد و سال 1988 هم از دانشگاه مدرک مهندسی برق را گرفت. او تصمیم گرفت تا تحصیل را در آمریکا ادامه دهد و سال 1990 موفق شد فوق لیسانس خود را از دانشگاه ویسکانسیل آمریکا در رشته علوم کامپیوتر بگیرد. بعد از آن هم مدرک MBA(کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی) را از دانشگاه شیکاگو گرفت.

زندگی کاری

زمانی که وارد بخش ابری مایکروسافت شد بهترین فرصت را برای پیشرفت داشت، زیرا مایکروسافت تمرکز ویژه‌ای در فضای ابری داشت و همچنین دارای بهترین زیرساخت برای فضای ابری در دنیا بود.

نادلا در بخش R&D(تحقیق و توسعه) مایکروسافت هم کار کرد و در مدت فعالیت خود 19 میلیارد سرور و ابزار را به درستی مدیریت کرد. او همچنین موفق شد مایکروسافت را از مدل سرویس‌دهنده/سرویس‌گیرنده به مدل ابری ببرد.

سال 2011 مایکروسافت 16.6 میلیارد دلار درآمد داشت و پس از دو سال فعالیت نادلا این درآمد سال 2013 به 20.3 میلیارد دلار رسید. جالب است بدانید حقوق او سال 2013 700 هزار دلار بوده است. که البته این حقوق با 7.6 میلیون دلار از سهام مایکروسافت همراه بود.

سمت‌هایی که قبلا ساتیا نادلا درآنها فعالیت داشته:

مسئول سرور و ابزارهای شبکه (2011 تا 2014)

مدیر بخش تحقیق و توسعه برای سرویس‌های آنلاین (2007 تا 2011)

معاون بخش تحلیل‌های آینده کسب‌وکارم

 

معاون بخش راه‌حل‌های کسب‌وکار و عضو گروه تبلیغات

درنهایت هم سال 2014 به عنوان سومین CEO تاریخ مایکروسافت شروع به کار کرد

ساتیا نادلا سال 1992 با دختر همکار پدرش یعنی آنوپاما ازدواج کرد. خانواده آنها 30 سال یکدیگر را می‌شناختند و مراسم عروسی هم به سبک هندی و توسط خانواده مدیریت و برگزار شد. ساتیا و آنوپاما سه فرزند دارند که فرزندان، یک پسر و دو دختر هستند که همگی در واشنگتن زندگی می‌کنند. نادلا خواندن شعرهای آمریکایی و هندی را بسیار دوست دارد. از علایق دیگر او بازی کریکت(بازی با توپ و چوب شبیه به بیسبال) را می‌توان نام برد که در دوران مدرسه هم بازی می‌کرده است و به گفته خودش کار تیمی را از آن زمان یاد گرفته است

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *