جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


با رشد پا این کفش نیز رشد میکند!

این کفش بگونه ای طراحی شده است که در نوک آن ضامن هایی قرار گرفته که با بزرگ شدن پای کودک این اجازه را به کفش می دهد که تا ۵ سایز کفش بزرگ شود. البته کارایی این گجت جالب زمانی معنی دارد که دوام کفش همچون عملکرد آن بیشتر باشد که در سال های دیگر کیفیت کفش بگونه ای نباشد که نیاز به خرید کفش جدید را مشتری احساس کند.

 

smart shoes

 

جالب اینجاست که این کفش توسط یک بنگاه خیریه طراحی و ساخته شده است ، براساس اطلاعات منتشر شده از این پروژه این بنگاه این کفش های زنده و قابل رشد را برای کودکان فقیر در سراسر جهان بخصوص کودکان افریقایی طراحی کرده اند.

طراح کفش های قابل رشد :

محقق امریکایی بنام کنتون لی طراح این کفش در مورد این ایده گفت : من در شهر نایروبی کار میکردم ، در این شهر خیلی از بچه ها با پای پیاده یا کفش های کوچیک و پاره در پارک ها و خیابان ها بازی میکردند ، این مشکل باعث شد ایده ساخت کفش های قابل رشد به ذهن من برسه .

پای کودکان در سن دو تا شش ماه سریع رشد میکند ، شاید در عرض چند ماه پایشان چند شماره بزرگ تر شود ، این مورد در کشور های ثروتمند اهمیتی ندارد ، اما اهمیت این موضوع در کشور های فقیر بیشتر مشاهده می شود.

این موضوع باعث ایجاد مشکلات و بیماری هایی در کودکان می شود ، که رفته رفته باعث ضعف آنان می شود. در کناره های کفش نوارهای قرار گرفته است که به فرد این قابلیت را می دهد که اندازه کفش را با توجه به اندازه پا خود تنظیم نمایند و نوار روی شست پا هم برای بزرگتر کردن اندازه مورد استفاده قرار میگیرد که قابل حذف است. برای تغییر اندازه پشت کفش هم عملکردی وجود دارد که میتوان از آن هم برای بهتر شدن اندازه استفاده کرد.

براساس اعلام سازنده این کفش ، قابلیت تغییر در ۵ سایز در این کفش وجود دارد ، همچنین مشکل دوام این کفش هم برآورده شده و تا ۵ سال قابل استفاده است ، هم اکنون در دو سایز قابل خرید می باشد ، برای کودکان سنین ۵ تا ۱۰ سال و برای کودکان ۱۱ تا ۱۵ سال!

هر جفت کفش با قیمت ۳۰ دلار بفروش می رسد و اگر در تعدا بالاتر از ۱۰۰ عدد خریداری شود به قیمت ۱۲ دلار بفروش می رسد.

منبع : dornob

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *