جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بایوهکرها و LED در بدنشان!

بایوهکرها راه جدیدی را پیدا کرده‎اند تا با کمک فناوری قابل کاشت وضعیت بدن‎های خود را تغییر دهند. گروهی از افراد نوعی صفحه مدور LED در اندازه یک سکه بزرگ که تراشه Northstar V1 نام دارد را درون دست‎هایشان قرار داده‎اند که به وسیله یک آهن‎ربا فعال شده و LED آن روشن می‎شود.

بایوهکرها و LED در بدنشان!
سه تن از این افراد با این ایمپلنت در نمایشگاه سایبورگ دوسلدورف آلمان حضور داشتند. وارد کردن این تراشه به بدن طی یک عمل جراحی کوتاه مدت 15 دقیقه‎ای در آلمان و توسط یک متخصص خالکوبی سوئدی به نام Jowan Österlund انجام شده است. این دستگاه محصول تفکرات یک گروه از برنامه نویسان و مهندسان در مجموعه‎ای به نام Grindhouse Wetware است. کسانی که امیدوارند بتوانند فناوری‎های پوشیدنی را به منظور اصلاح عملکرد اندام انسانی با آن پیوند بزنند.

این گروه طی مصاحبه‎ای با سایت Motherboard اعلام کرد: «ما قصد داریم داستان‎های علمی‎ تخیلی را به واقعیت تبدیل کنیم، و برای انجام چنین کاری ما به تحقیقات بلند مدت ده ساله نیازمندیم. افراد گروه Grindhouse Wetware از متخصصان تحصیل کرده دانشگاهی نیستند و تنها شور و شوق و علاقه به علم است که آنها را در کنار یکدیگر قرار داده است.»

و اما چرا یک نفر باید چنین دستگاهی را در اختیار داشته باشد؟ علاوه بر جنبه آرایشی و زیبایی این ایمپلنت، گروه Grindhouse Wetware در مورد کاربردهای عملی احتمالی این دستگاه نیز چنین توضیح می‎دهند: «برای همه کسانی که این سوال برایشان مطرح است که هدف از تولید چنین دستگاهی چیست، باید بگوییم بدیهی است که اندازی گیری داده‎های پزشکی با استفاده از فناوری پوشیدنی به مراتب ساده‎تر از روش‎های کنونی است. اما دستگاهی که ما در Grindhouse تولید کرده‎ایم اولین گام در راستای افزایش سطح زیست شناسی و یک گام رو به جلو برای تولید رابط‎های بین انسان و کامپیوتر است. ما می‎خواهیم اطمینان حاصل کنیم که آینده فناوری مقرون به صرفه و به راحتی در دسترس همگان باشد.»

این گروه در فکر ارتقای تراشه Northstar V1 خود هستند تا آن را به یک دستگاه قابل شارژ که به سیستم تشخیص حرکات بدن و بلوتوث مجهز است تبدیل کنند. با این کار کاربران قادر خواهند بود دستگاه‎های الکترونیکی را با حرکت دست خود کنترل کنند و الگوها و نورپردازی‎های مختلفی را به LED اضافه کنند.
منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *