جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


باورهای غلط درباره مارک زاکربرگ

باورهای غلط در مورد مارک زاکربرگموسس فیسبوک، جوان‌ترین میلیاردر، کسی است که افراد زیادی در دنیا به دنبال کشف حقیقت شخصیت او هستند.

باورهای غلط درباره مارک زاکربرگ

درسال‌های گذشته فیلمی به نام شبکه اجتماعی [The Social Network] در مورد زندگی مارک زاکربرگ ساخته شد. همه ما می‌دانیم که فیلم و سینما همه حقیقت را در مورد افراد بیان نمی‌کنند و ممکن است در جاهایی از اغراق استفاده کنند. با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا با باورهایی که به اشتباه در مورد زندگی مارک زاکربرگ وجود دارد، آشنا شویم.

1- مارک زاکربرگ خسیس است!
او برای مراسم ازدواجش یک حلقه 25000 دلاری خرید. در صورتی که با ثروتی که او دارد می‌توانست بسیار بیشتر از این هزینه کند. شام مراسم عروسی و حتی مکان و نوع سفر ماه عسل او هم چندان اشرافی نبود. او حتی در مراسم ماه عسل بعضی اوقات از رستوران‌های عادی مک‌دونالد خرید می‌کرده است. در کنار این موارد اضافه کنید که او همیشه تیشرت و شلوار جین می‌پوشد. حتی زمانی که با شخصیت‌های بزرگ و حتی باراک اوباما جلسه دارد!

اما کسانی که او را می‌شناسند می‌گویند زاکربرگ فرد خسیسی نیست. او برای یک بنیاد خیریه در شهری که اصلا آنجا را نمی‌شناخت، 100 میلیون دلار کمک خیرخواهانه انجام داد. مارک را تنها می‌توان فردی ساده‌زیست تصور کرد که دلیلی برای زرق و برق در زندگی نمی‌بیند و از سادگی لذت می‌برد.

2- مارک مغرور است!
در فیلم شبکه اجتماعی هم می‌بینیم که غرور زیادی در شخصیت اصلی فیلم نهفته است. منتقدان اون هم بر این باورند که او بسیار مغرور است چرا که حتی در جلسات بسیار مهم هم حاضر نیست لباس رسمی بپوشد و ظاهر خود را برای احترام به بقیه تغییر دهد. دوستان مارک می‌گویند که برخلاف تصور همه مغرور نیست و تنها اتکا به نفس زیادی دارد. برعکس، او فردی شوخ و بامزه‌ای نیز هست و دوستان زیادی در اطراف خود دارد.

3- زاکربرگ یک تاجر نخبه است!
اکثر افراد تصور می‌کنند زاکربرگ علم زیادی در تجارت داشته که توانسته است به این زودی به این همه ثروت دست پیدا کند. خود او می‌گوید تا قبل از تاسیس فیسبوک چیزی از تجارت نمی‌دانسته پس بهتر است او را نخبه تکنولوژی بدانیم تا نخبه تجارت! زاکربرگ زمانی که یک دانشجو بود، فیسبوک را راه‌اندازی کرد و مطمئنا چیز زیادی از تجارت نمی‌دانست. یاهو زمانی 1 میلیون دلار برای خرید فیسبوک به او پیشنهاد داد و او بدون توجه و مطالعه خاصی این پیشنهاد را رد کرد. همین تصمیم در آن زمان باعث شد تا کارمندان و همکاران زیادی از دست او عصبانی شوند. حال می‌بینیم که همین تصمیم ساده و بدون مطالعه تجاری، درآمد فیسبوک را بسیار بیشتر از کمپانی با سابقه یاهو کرده است.

4- او در ارتباط با جامعه مشکل دارد!
البته اکثر نخبگان تکنولوژی این مشکل را دارند و زاکربرگ نیز در ابتدای تاسیس فیسبوک چنین فردی بوده است. اما دوستان او می‌گویند در این سال‌ها او تلاش زیادی کرده است و حالا ارتباط بهتری با جامعه و اطرافیان برقرار می‌کند.

5- او به راحتی به دیگران خیانت می‌کند!!
در فیلم شبکه اجتماعی شاهد این هستیم که او برای تاسیس فیسبوک به هم‌دانشگاهیان خود خیانت می‌کند و در نهایت نیز به یکی از نزدیک‌ترین دوستانش که کمک زیادی برای تاسیس فیسبوک به او کرده نیز پشت می‌کند. این شائبه در افراد وجود دارد که او موفقیت‌هایش را تنها با خیانت به اطرافیان و دزدی ایده‌های آنها به دست آورده است. افرادی که از نزدیک با او ملاقات داشته‌اند و یا در فیسبوک مشغول به کار بوده‌اند، می‌گویند که چنین چیزی اصلا ممکن نیست و هیچ‌گاه چنین رفتاری از او ندیده‌اند. نمونه آن دیوید کرکپاتریک [David Kirkpatrick] است که برای نگارش کتاب تاثیر فیسبوک [The Facebook Effect] به مدت یک سال به طور مداوم با زاکربرگ و کارمندانش در ارتباط بود و عنوان می‌کند که هیچ‌گاه چنین رفتاری از او ندیده‌ است و هیچ‌یک از کارمندان نیز در مورد او چنین صحبتی نداشته‌اند.

به هر حال هر فرد مشهوری در زندگی خود کانون توجهات بسیاری است. اتهامات زیادی به او زده می‌شود و حتی افراد بسیاری نیز از او متنفر هستند. به نظر شما چقدر از این اتهامات صحیح و درست و چند درصد از آنها زاییده ذهن افرادی است که به موفقیت افراد مشهور حسادت می‌کنند؟!

*آی تی رسان

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *