جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بالارفتن سطح امنیتی محصولات اپل

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، مهندسین شرکت اپل فرایند توسعه و پیاده‌سازی استانداردهای امنیتی جدیدی را برای دستگاه‌های تولیدی این شرکت آغاز کرده‌اند که عملا امکان استفاده متخصصان و سازمان‌های دولتی از راهکارهای فعلی، به‌منظور دسترسی به اطلاعات آیفون و دیگر دستگاه‌های تولیدی این شرکت را غیرممکن می‌سازد.

بالارفتن سطح امنیتی محصولات اپل

در صورت موفقیت اپل در پیاده‌سازی این سطح امنیتی جدید، این شرکت چالش‌های فنی چشمگیری را پیش روی سازمان‌ها و نهادهای دولتی و امنیتی قرار خواهد داد. در سمت مقابل، متخصصان معتقدند تنها راه برای جلوگیری از اجرایی شدن سیاست‌های امنیتی جدید اپل، دخالت کنگره در این موضوع است. در حال حاضر قوانینی به‌منظور ملزم کردن اپراتورهای تلفن همراه به همکاری با نهادهای دولتی وجود دارد اما شرکت‌هایی مانند گوگل و اپل مشمول چنین قوانینی نیستند.

شرکت‌های مختلف همواره به دنبال یافتن مشکلات نرم‌افزاری و حفره‌های امنیتی بوده تا با ارائه به‌روزرسانی‌های مختلف، محصولات خود را از دسترس نفوذگران در امان نگه دارند اما در دور تازه تمهیدات اتخاذ شده توسط این شرکت‌ها به‌نظر می‌رسد عرضه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری به‌منظور جلوگیری از دسترسی سازمان‌ها و سرویس‌های دولتی به اطلاعات کاربران نیز باید مدنظر قرارگیرد.

امنیت محصولات برای شرکت اپل یک سیاست بازاریابی جهانی نیز به حساب می‌آید. استانداردهای جدید امنیتی، به این شرکت در مقابله با دولت و البته تشویق هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران و کاربران کمک شایانی خواهد کرد.

تیم کوک، مدیر اجرایی اپل در مصاحبه با ABC News می‌گوید:

” ما به عنوان نماینده‌ای از تمامی افرادی که می‌خواهند صدایی در جامعه داشته باشند اما از این امر هراسانند، به پا خواسته‌ایم. ما برای حمایت از حق مشتریانمان، به عنوان وظیفه اصلی خود، به پا خواسته‌ایم.”

از سوی دیگر متخصصان امنیتی مستقل نیز عنوان کرده‌اند در حال رایزنی با اپل به منظور برطرف‌کردن حفره‌های نرم‌افزاری موجود هستند. Jonathan Zdziarski متخصص امنیتی که سال‌هاست امنیت دستگاه‌های هوشمند تولیدی اپل را بررسی می‌کند در این خصوص می‌گوید:

” تاکنون چیزی در حدود 50 راهکار متفاوت و مستقل به شرکت اپل ارسال شده است و این شرکت در حال بررسی گزینه‌های مختلف است.”

با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید FBI یا دیگر سازمان‌های دولتی و حتی سیاستمداران آمریکایی چه عکس‌العملی به این اقدام جدید اپل خواهند داشت.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *