جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


باز کردن تضمینی خطوط مسدود شده وایبر!

برخی کاربران به تازگی پیامک‌هایی دریافت می‌کنند که در آنها ادعا شده است: «وایبر تخصص ماست. باز کردن تضمینی خطوط مسدود شده وایبر».

باز کردن تضمینی خطوط مسدود شده وایبر!

طی ماه‌های گذشته بسیاری از کاربران وایبر در دنیا با مشکل مواجه شده و از سوی این شرکت برای آنها پیامی ارسال می‌شود، مبنی بر آن که به دلیل فعالیتهای تبلیغاتی و تجاری و یا مشکوک بودن به ارسال و انتشار بد افزارها، صفحه افراد در معرض مسدودسازی قرار دارد.

معنای متن پیام ارسالی برای کاربران به این شرح است:

“ما متوجه شده‌ایم که فعالیت شما در وایبر اخیرا افزایش یافته و حساب شما مشکوک است به مبدا انتشار هرزنامه و به موجب این ابلاغ به شما اطلاع داده می شود که حساب کاربری شما در شرف مسدود شدن است اگر شما به استفاده خود از وایبر برای این منظور ادامه دهید حساب شما مسدود خواهد شد”.

اما در این میان صحبت‌های بسیاری از کاربران که دچار چنین مشکلی شده‌اند گویای آن است که فعالیت غیر مجازی در این فضا انجام نداده‌اند اما به هرحال برای ارسال بدافزارها راه‌های متعددی وجود دارد و گاهی می توان ویروس‌ها و بدافزارها را در قالب یک عکس و یا فایل ویدئویی حتی به طور ندانسته ارسال کرد.

به عبارت دیگر گاه این پیام‌ها به دست افراد رسیده و آنها بدون این که از ویروسی بودن آن اطلاعی داشته باشند نسبت به انتشار آن در گروه‌های مختلف اقدام می‌کنند اما پس از این که چند بار چنین اتفاقی رخ داد، شرکت این افراد را به عنوان انتشاردهنده بدافزارها شناخته و برای امنیت بیشتر حساب کاربری آنها را مسدود کرده و آن‌ها با خطای invalid number مواجه می شوند.

در چنین شرایطی شماره فرد برای وایبر شناخته شده است و دیگر نمی‌تواند از سیم کارت خود برای فعالیت در این نرم افزار استفاده کند البته گفته‌های برخی از کاربران گویای آن است که در موارد متعدد افراد با تغییر سیم‌کارت خود نیز تنها برای مدتی کوتاه موفق به از سرگیری فعالیت‌های خود در فضای وایبری شده‌اند و پس از مدتی بار دیگر همین مشکل برای آن‌ها به وجود آمده است.

افرادی نیز از تغییر چندین باره سیم‌کارت خود خبر می دهند و در عین حال عنوان می کنند پس از چندین بار تغییر سیم کارت برای آن‌ها پیامی ارسال شده که دیگر بر روی گوشی تلفن همراه آن‌ها امکان نصب این نرم افزار وجود ندارد و دیگر گوشی آن‌ها مجاز به استفاده از این نرم افزار نخواهد بود.

حال براساس یک پیامک که در آن هیچ نامی از فرد یا شرکتی برده نشده و تنها به ذکر یک شماره موبایل اعتباری اکتفا شده است، ادعا می‌شود راهکاری برای حل این مشکل پیدا شده است.

این که چگونه این افراد چنین موضوعی را مطرح می کنند خود بحث جالبی است چرا که براساس صحبتهای کارشناسی راهی برای فعال سازی مجدد شماره‌های وایبری مسدود شده وجود ندارد.

اما در این زمینه برخی افراد که مدعی برطرف کردن این مشکل هستند این گونه اعلام می کنند که از طریق شیوه‌های هکری این امکان را دارند که ظرف مدتی بین ۲۰ دقیقه تا نهایتا ۴ ساعت بتوانند به راحتی این مشکل را برطرف کنند.

در تماسی که با یکی از فعالان این حوزه گرفته شده این گونه عنوان شد که افراد می توانند با یک تماس ساده، شماره خط مسدود شده وایبری خود را اعلام کنند تا پس ازمدت زمانی کوتاه وایبر آنها مجددا فعال شود.

همچنین اینگونه عنوان می‌شود که ابتدا فرآیند نصب مجدد این نرم افزار انجام می‌شود و پس از آن فرد ملزم به پرداخت هزینه‌ای معادل ۸۰ هزار تومان خواهد بود.

البته جای این سوال هم وجود دارد که اگر فردی پس از راه اندازی مجدد وایبر خود اقدام به واریز مبلغ درخواست شده نکند چه اتفاقی خواهد افتاد که طبیعی است دراین شرایط شرکت مذکور نسبت به مسدودسازی مجدد شماره اقدام خواهد کرد.

اما درباره فعالیتهای این شرکت و این که آیا این کار قانونی به شمار می‌رود، فعالان این شرکت این گونه می گویند که اگر استفاده از وایبر در کشور غیرقانونی باشد، فعالیت ما هم غیرقانونی خواهد بود.

حال اگرچه این اقدام می‌تواند مشکل دسترسی افرادی که دچار مشکل شده‌اند را حل کند اما جای این بحث نیز وجود دارد که اگر قرار باشد فضا برای فعالیتهای هکری تا این اندازه باز باشد و درآمدزایی در این حوزه حتی با تبلیغات پیامکی اپراتورها همراه شود آیا جایی برای نگرانی از گسترش فعالیتهای هکری وجود نخواهد داشت؟!

منبع: ایسنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *