جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بازار داغ تبلیغات تلگرامی

دیدن آگهی تبلیغاتی با مضمون «دو میلیون تومان پرداخت کنید ۲۰ هزار کاربر تلگرام به کانال شما اضافه می‌کنیم»؛ ضمن بحث‌برانگیز بودن، پیامدهای دیگری نیز در پی داشته است.

بازار داغ تبلیغات تلگرامی

کاهش تعداد کاربران سایت‌های اطلاع‌رسانی و سوئیچ کاربران مهاجر از این سایت‌ها به کانال‌های خبری در تلگرام باعث شده است تا چنین سایت‌هایی سعی کنند به‌سوی کانال‌سازی و جذب مخاطب جدید و قدیم روی بیاورند.

اینکه دوپینگ جدید جذب کاربر با ارسال لینک‌های موسوم به joint channel و … در کوتاه‌مدت می‌تواند روند افزایشی تعداد کاربران را داشته باشد، اما نگه‌داشتن کاربران روی کانال تلگرام و خطر لحظه‌ای لفت دادن کاربران از یک کانال پرمرجع، مانند ساختن خانه روی آب است.

جدول زیر جدیدترین مقایسه میان سایت‌های پرکلیک بر اساس الگوریتم الکسا در کنار تعداد کاربران عضو شده در کانال‌های خبری رسمی سایت‌ها در تلگرام است (تا زمان انتشار خبر،) که باهم مشاهده می‌کنیم:

بازار داغ تبلیغات تلگرامی 1

برخی نکات را از این جدول می‌توان برداشت کرد:
قراردادن لینک تلگرام در صفحه اول و سایر صفحات سایت‌های خبری می‌تواند در افزایش طبیعی و نه مصنوعی تعداد کاربران مفید باشد.

دوپینک افزایش کاربر در درازمدت به ضرر سایت خبری تمام می‌شود.

دیر جنبیدن سایت‌های خبری برای پیوستن به کانال تلگرام باعث شده تا برخی از نام سایت‌های خبری سوءاستفاده کرده و ضمن ضربه زدن به سایت خبری، تعداد کاربرانشان را تقلیل دهند.

اگرچه برخی سایت‌ها تعداد ۱۰۰ هزار کاربر را نشان می‌دهند اما دیده شدن اخبارشان از ۵ هزار بازدید هم بالاتر نمی‌رود که این موضوع نشان دهنده یکی از عوامل دوپینگ کردن این سایت‌ها در کانال مربوطه است.

نکته آخر اینکه ادمین‌ها برای جلوگیری از کاهش کلیک‌های سایت، باید از ابزاری مانند «لینک کوتاه کن»/لینک ویژه خصوصی در متن پیام‌های تلگرامی استفاده کرده تا کاربران با کلیک روی آنها وارد سایت اصلی و دنیای بعد از خبر – یعنی کامنت و کامنت‌بازی – شوند.

(گفتنی است برخی سایت‌های سرگرمی و جوک هرچند در این مجموعه نمی‌گنجند، اما توانسته‌اند با جذب بیش از ۱۰۰ هزار کاربر عضو، بالای قله‌ها بایستند! و ارتباط یک سویه خود را حفظ کنند.)

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *