جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بارش شهابی ، هفته‌ی آینده

بارش شهابی برساوشی، احتمالا تا هفته‌ی آینده به اوج خود می‌رسد. در نتیجه می‌توانید آن را بدون نیاز به هیچ وسیله‌ای ببینید

بارش شهابی ، هفته‌ی آینده

بارش شهابی برساوشی یا Perseids هر ساله در اواسط شهریور اتفاق می‌افتد و با توجه به بازه‌ی زمانی‌اش و هم‌چنین اطمینان از احتمال این بارش‌ها، برنامه ریزی برای دیدن آن‌ها به راحتی ممکن می‌شود. کسانی که در نیم کره‌ی شمالی زمین قرار دارند، می‌توانند این بارش را تماشا کنند، البته فقط در تاریکی و در شب.

وب‌سایت Earthsky گزارش داده که امسال قرار است هلال ماه دقیقا به هنگام طلوع خورشید بالا بیاید، در نتیجه آسمان تاریک‌تری برای دیدن بارش شهاب خواهیم داشت.
هر ساله بین 26 تیر تا 2 شهریور، زمین از درون غبار برجای مانده از دنباله‌دار Swift-Tuttle عبور می‌کند. این دنباله‌دار منبع اصلی بارش شهابی برساوشی است.
اگر می‌خواهید بارش شهابی را ببینید، به هیچ وسیله و تجهیزاتی نیاز ندارید، فقط کافی است به یک جای تاریک بروید؛ یعنی از نور چراغ‌های شهر دور شوید. زیراندازی پیدا کنید و با دوستان به تماشای آسمان بنشینید.
بارش شهابی برساوشی در مدت زمان کوتاهی به اوج خود می‌رسد و پس از آن سرعت بارش فروکش می‌کند. بهتر است آخر شب‌ها و مخصوصا پس از نیمه‌شب به دنبال دیدن شهاب‌ها باشید. با این حال بعد از ظهرها را هم فراموش نکنید. این امکان وجود دارد تا شهاب‌های بزرگی (Earth-grazer) را ببینید که وارد اتمسفر زمین می‌شوند ولی نه در این اتمسفر از بین می‌روند و نه به زمین برخورد می‌کنند؛ آن‌ها فقط از جو زمین عبور می‌کنند. این پدیده بسیار نادر است و اگر آن را ببینید، برای خود لحظه‌ی خاطره‌انگیزی را رقم زده‌اید.

حداقل چند ساعتی وقت بگذارید. اگر خوش‌شانس باشید، احتمالا 50 شهاب در ساعت می‌بینید.
بهترین زمان برای دیدن این شهاب‌ها، بین 20 تا 24 مرداد است.
منبعRedOrbit

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *