جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


باتری های هیدروژنی برای بهپادها

میزان علاقه عموم مردم به روبات‌های پرنده، طی سال‌های اخیر بسیار رشد داشته است به حدی که به تازگی به منظور استفاده از این ابزارها، قوانین ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و صاحبان این پهپادها مجبورند دستگاه‌های خود را ثبت کنند؛ اما از جمله چالش‌هایی که کاربران روبات‌های پرنده با آن مواجه هستند، زمان پرواز کوتاه آن‌ها به دلیل محدودیت باتری است.

باتری های هیدروژنی برای بهپادها


این موضوع شاید برای مشتریان عادی که از پهپاد به‌عنوان سرگرمی استفاده می‌کنند، چندان مهم نباشد؛ اما مشتریانی که از پهپادها به‌طور حرفه‌ای و به‌عنوان یک ابزار کاری در کاربردهایی نظیر نقشه‌برداری یا بررسی‌های مهندسی استفاده می‌کنند، این عمر کم باتری، چالش بزرگی است.
شرکت Intelligent Energy در نمایشگاه CES، نمونه‌ای از باتری‌هایی را به نمایش گذارد که ممکن است راه‌کار مناسبی برای رفع این محدودیت باشد. این شرکت موفق شده است تا فناوری پیل سوخت هیدروژنی خود را در یک باتری معمولی جاسازی کند و بدین ترتیب، این امکان را برای کاربران روبات‌های پرنده فراهم می‌کند که زمان طولانی‌تری از روبات خود استفاده کنند. بنا بر ادعای این شرکت، چنین دستاوردی می‌تواند در حل یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش‌روی صنعت ساخت روبات‌های پرنده کمک کند. در این صورت می‌توان زمان پرواز چنین پهپادهایی را از مدت زمان فعلی بیست دقیقه‌ای، به چندین ساعت ارتقا داد. در صورت موفقیت چنین طرحی، می‌توان انتظار داشت که سایر حوزه ها نظیر حوزه تلفن‌های همراه و تبلت‌ها نیز از مزایای این فناوری بهره‌مند می‌شوند. برخلاف باتری‌های معمول پهپاد که شارژ آن‌ها حدود 40 دقیقه تا یک ساعت زمان می‌برد، این باتری در مدت چند دقیقه با هیدروژن فشرده شده شارژ می‌شود

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *