جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


باتری لیتیوم یونی پاناسونیک

علت اینکه میگویند نباید دیوایس الکترونیکی نظیر گوشی هوشمند خود را خم کنید این است که اولاً این امر منجر به نابودی دیوایس می‌شود و در ثانی خم کردن باتری لیتیوم یونی می‌تواند نتیجه‌ای مانند انفجار در بر داشته باشد. با این حال اکنون به نظر می‌رسد پاناسونیک راه حلی برای این مشکل پیداکرده و باتری‌های لیتیوم-یون جدیدی طراحی کرده که قابلیت خم شدن و پیچ خوردن دارند و کاملاً انعطاف پذیرند.

باتری لیتیوم یونی پاناسونیک

به گفته پاناسونیک این باتری‌ها با توجه به دیوایس های نوع کارتی و دیوایس های پوشیدنی طراحی شده‌اند، از آنجاییکه کارت‌های اعتباری به سادگیدرون کیف پول و جیب شلوار قرار می‌گیرند و سپس می‌توان روی آن‌ها نشست، ساخت نوعی باتری که در حین خم شدن آسیب نبیند یا شکسته نشود یکی از عوامل کلیدی بوده است. پاناسونیک همچنین می‌گوید این باتری می‌تواند پس از بارها خم شدن تا شعاع 25 میلی متری و پیچ خوردن در زاویه 25درجه ویژگی‌های خود را حفظ کند.

ضخامت این باتری‌ها 0.55 میلی متری است که آن را برای استفاده در کارت‌ها و دیوایس های پوشیدنی نظیر ساعت‌های هوشمند، مچ بندهای سلامت اندام و … ایده آل می‌کند. با این حال هنوز مشخص نیست که آیا می‌شود از این باتری‌ها در گوشی‌های هوشمند نیز استفاده کرد یا خیر اما با توجه به اینکه اغلب کمپانی‌ها نظیر سامسونگ بر روی ساخت دیوایس های منعطف و خم شدنی کار می‌کنند بنابراین بدیهی است که قطعات این دیوایس ها نظیر باتری نیز باید منعطف و خم شدنی باشد.

در پایان قابل ذکر است که پاناسونیک ابتدا نمونه‌هایی از این باتری را از اواخر ماه میلادی جاری به بازار عرضه می‌کند و پس از آن به سمت تولید انبوه حرکت می‌کند.
منبعubergizmo

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *