جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


این مچ بند می تواند جانتان را نجات دهد

متاسفانه در بعضی از مواقع اضطراری، به دلیل در دسترس نبودن اطلاعات پزشکی مورد نیاز برای امدادرسانی به فرد مصدوم یا بیماری که در لحظه قادر به تکلم نیست، اشتباهات امدادی جبران ناپذیری (مانند تزریق سرم های قندی به افراد دیابتی یا انتقال خون از گروه خونی اشتباه) روی می دهد.

اما حالا شرکت «Idol Memory» که در حوزه امنیت سایبری فعالیت دارد، مچ بندی به نام «Wrixo» را روانه بازار کرده که شناسه کاربر را به صورت کد QR و نیز روی یک چیپ NFC در خود ذخیره می نماید. شناسه مذکور به صورت منحصر به فرد برای اشخاص مختلف صادر شده و در یک پایگاه داده ابری برای دستیابی به اطلاعات پزشکی آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

در شرایط اضطراری، نیروهای امدادی می توانند از طریق یک تلفن یا تبلت مجهز به NFC، شناسه مصدوم یا بیمار را از مچ بند دریافت کرده و در پایگاه داده مربوط جست و جو نمایند. البته در صورت عدم دسترسی به NFC، شناسه کاربر از طریق اسکن کد QR نیز قابل دستیابی خواهد بود.

کاربران نیز می توانند هرگونه اطلاعات پزشکی مهم را با ورود به حساب کاربری خود در پایگاه داده Wrixo ثبت نمایند. این اطلاعات شامل گروه خونی، سوابق بیماری های خاص، آلرژی، عکس های MRI و سایر مسائل پزشکی مربوطه می شود.

لازم به ذکر است که پزشکان نیز می توانند سوابق بیماران را در پایگاه مذکور به روز رسانی کنند اما این امر، مستلزم کسب اجازه از بیمار و تایید او (در سیستم) خواهد بود.

جالب است بدانید که Wrixo ضد آب و بادوام بوده و نیازی هم به باتری و شارژر ندارد. این مچ بند با قیمت 19.99 دلار در دو رنگ آبی و صورتی عرضه شده و اواخر آبان ماه به دست مشتریان خواهد رسید.

سرویس ابری ممتاز Wrixo هم تا پایان سال اول رایگان بوده و پس از آن، کاربران می توانند خدمات قبلی را با پرداخت 6 دلار به صورت ماهیانه حفظ کنند، یا به سرویس رایگان (با امکانات کمتر) مهاجرت نمایند.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *