جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اینتل، تاندربولت را زنده نگه می دارد

اینتل نسل بعدی تاندربولت را با یک کانکتور USB-C به بازار خواهد فرستاد. این تصمیم اینتل قبول این واقعیت است که بازار به سمت یک پورت همگانی و مشابه حرکت می‌کند.

اینتل، تاندربولت را زنده نگه می دارد

پس از اینکه گوگل و اپل به عنوان دو غول و سردمداران بازار سخت افزار و نرم افزار از نسل جدید کانکتورهای USB موسوم به USB Type-C در دستگاه‌های تولیدی خود استفاده کردند، ماهیت استفاده از دیگر کانکتورهای بازار مخصوصا Thunderbolt زیر سوال قرار گرفت.

 

سوال مهم این بود که اگر قرار است بیشتر دستگاه‌های دیجیتالی آینده از نسل جدید USB استفاده کنند، آینده تاندربولت به چه سمتی خواهد رفت؟ آیا تاریخ انقضای آن فرا رسیده است. اینتل به عنوان توسعه‌دهنده تاندربولت، راهی هوشمندانه و در عین حال ناگزیر برای نجات این پورت انتخاب کرده است: نسل بعدی تاندربولت با نام تاندربولت 3 مجهز به کانکتورهای USB Type-C خواهند بود!

توندربولت تصمیم اینتل مبنی بر استفاده از کانکتور USB-C در تاندربولت اعترافی بزرگ از سوی اینتل است؛ اینکه دنیای کامپیوتر به سمت یک پورت همه‌گیر و مشابه در حرکت است. اینتل که این واقعیت را چون اپل و گوگل به خوبی درک کرده، تاندربولت خود را با در نظر داشتن این واقعیت به بازار وارد خواهد کرد. 

 

کابل‌های تاندربولت 3 مانند کابل‌های USB-C کنونی هستند و میزان نقل و انتقال اطلاعات و انرژی این پورت را نیز پشتیبانی می‌کنند، اما اگر آن را بر روی مد تاندربولت قرار دهید، می‌توانید توان انتقال بسیار بالاتر اطلاعات (40Gbps) را داشته باشید.

اینتل می‌گوید تا پایان سال اولین محصولات مجهز به تاندربولت 3 به بازار خواهد آمد.
منبعThe Verge

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *