جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اینترنت WiFi در پروازهای اروپایی

به زودی خدمات حمل و نقل اروپایی توسط ترکیبی از LTE و شبکه های ماهواره ای در سرتاسر قاره ی اروپا قادر خواهند بود اینترنت پرسرعت را به مشتریان ارئه دهند کرد.

اینترنت WiFi در پروازهای اروپایی

در حال حاضر خیلی از پروازهای آمریکایی اینترنت WiFi به مسافران ارائه می دهند، این خدمات به صورت محدودتری در اروپا عرضه می شود. اما به زودی خدمات حمل و نقل اروپایی توسط چارچوبی جدید که ترکیبی از LTE و شبکه های ماهواره ای برای ارائه ی اینترنت پر سرعت در سرتاسر قاره ی اروپا است قادر خواهند بود اینترنت پرسرعت را به مشتریان ارئه دهند کرد. این امر منوط به سرمایه گذاری مشترک بین شرکت ماهواره ایInmarsat UK و اپراتور Deutsche Telekom خواهد بود.

روش کار این شبکه مشابه سرویس هوا به زمین Gogo می باشد که ماهواره ی چند پرتوی متکی به طیف باندS 30 مگاهرتزی (2 در 15 مگاهرتز) شرکت ماهواره ای Inmarsat قادر خواهد بود 28 کشور عضو اتحادیه ی اروپا را تحت پوشش خود قرار دهد. از سوی دیگر اوپراتور Deutsche Telekom نیز 300 سایت LTE اصلاح شده ی مخصوص تا محدوده ی 80 کیلومتر را بکار خواهد گرفت تا یک هواپیما در حال سفر با سرعت 10 هزار فوت را بتواند تحت پوشش قرار دهد.

British Airways اولین کمپانی خطوط هوایی اروپا است که در حال مذاکرات اولیه راه اندازی خدمات اینترنت پر سرعت برای مسافرین هواپیمای لوفت هانزا در سال 2017 می باشد. به این ترتیب هواپیماهای این خط هوایی امکان اتصال به هر دو ماهواره ی باند S و استفاده از سرعت بالای باند پهن شبکه متصل به زمین را خواهند داشت. این سیستم به صورت خودکار بین ماهواره و شبکه تغییر می کند تا مسافرین امکان دسترسی به اینترنت WiFi پر سرعت را داشته باشند. شرکت ماهواره ای Inmarsat اذعان دارد که این خدمات صرف نظر از اینکه در آسمان یا در اعماق آب در حرکت باشید، اینترنتی پر سرعت مشابه پهنای باند اینترنت خانگی را ارئه خواهد داد.

منبع: EnGadget

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *