جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اینترنت پرسرعت TD-LTE مبین نت

در سومین روز از نمایشگاه الکامپ 2016، مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین‌نت در جمع اصحاب رسانه حاضر شد و درخصوص رونمایی از لوگوی جدید خود و همچنین ارائه اینترنت وایمکس TD-LTE خبر داد.

 اینترنت پرسرعت TD-LTE مبین نت
در این نشست خبری با موضوع «تغییر فناوری شبکه ارتباطی از وایمکس به TD-LTE»، حسین ریاضی مدیرعامل، ساسان کمیلی‌زاده معاون بازاریابی و فناوری اطلاعات مبین‌نت و جمعی از خبرنگاران حوزه IT حضور داشتند. حسین ریاضی در ابتدای این نشست گفت: «هم‌زمان با تغییر تکنولوژی جهانی در حوزه دیتا، مبین‌نت مطالعه و بررسی‌های لازم را برای تغییر تکنولوژی وایمکس به TD-LTE نیز آغاز کرد و هم‌اکنون در آستانه بهره‌برداری از این شبکه قرار دارد و از نیمه دوم دی‌‌ماه، ارائه اینترنت پرسرعت بی‌سیم با تکنولوژی TD-LTE برای شهرهای تهران و کرج آغاز می‌شود و در فازهای بعدی در 13 شهر اصلی کشور ادامه خواهد یافت.»

ریاضی همچنین در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران حاضر درخصوص استفاده از طیف فرکانسی، پوشش TD-LTE، قیمت خدمات برای مشترکان خانگی و وضعیت مشترکان فعلی وایمکس گفت: «بهترین باند برای ارائه سرعت و پهنای باند بیشتر، همان باند فرکانسی 3.5G است که مبین‌نت توانسته روی این باند فرکانسی به سرعتی بالاتر از 900 مگابیت روی هر فرستنده دسترسی پیدا کند. همچنین درخصوص پوشش TD-LTE از 6 ماه پیش، نقاط کور را برای تهران و کرج شناسایی و با بیش از 100 سایت جدید پوشش را افزایش داده‌ایم. با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و سیاست‌های جدید شرکت ارتباطات زیرساخت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کاهش هزینه‌های پهنای باند، مبین‌نت از چند ماه قبل کاهش قیمت را در طرح‌های وایمکس اعمال کرده و سعی خواهیم کرد با همان قیمت‌ها خدمات TD-LTE را نیز ارائه کنیم. درصدد هستیم با افزایش مصرف مشترکین برای شرکت درآمدزایی ایجاد شود نه با هزینه قیمت اولیه و حجم.»

در ادامه معاون بازاریابی و فروش مبین‌نت در پاسخ به سوالی در خصوص ارائه اینترنت در شهرهای حومه تهران مانند پرند و پردیس گفت: «وقتی یک فرستنده مبین‌نت با پیاده‌سازی فناوری TD-LTE می‌تواند تا 900 مگابیت بر ثانیه ارتباط برقرار نماید، طبیعی است که در یک منطقه با ده سایت نیازمند زیرساختی با پهنای باند چند گیگابیت هستیم. اگر شرکت ارتباطات زیرساخت بتواند مبین‌نت را به شبکه ملی اطلاعات یا به شبکه Backbone کشوری با چنین سرعتی متصل کند، قطعا در آن مناطق نیز حضور پیدا خواهیم کرد.»

 
منبع:
روابط عمومی مبین‌نت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *