جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اینترنت یک ترابیت در ثانیه‌ای نوکیا

محققان شرکت نوکیا دسترسی به خدمات اینترنت را با سرعت یک ترابیت در ثانیه ممکن کرده‌اند که بیشتر از سرعت خدمات با کیفیت‌ترین سرویس دهندگان اینترنت در تمامی نقاط جهان است.

اینترنت یک ترابیت در ثانیه‌ای نوکیا

به عنوان نمونه این سرعت هزار برابر بیشتر از خدمات پرسرعت اینترنت فیبرنوری گوگل است. حداکثر سرعت این خدمات به یک گیگابیت در ثانیه می رسد.

تحقیقاتی که با همکاری آزمایشگاه های نوکیا بل، دانشگاه فنی مونیخ و آزمایشگاه های دویچه تله کام صورت گرفته به انتقال داده اینترنتی با سرعت یک ترابیت در ثانیه انجامیده است. با دسترسی به چنین خدماتی می توان کل قسمت های سریال بازی تاج و تخت را با کیفیت اچ دی در عرض یک ثانیه بارگذاری کرد.

برای ارائه این خدمات از فناوری نوظهوری موسوم به Probabilistic Constellation Shaping یا PCS استفاده شده است. فناوری مذکور انتقال داده ها را با سرعت و ظرفیتی بیشتر و انعطافی قابل توجه ممکن می کند. دویچه تله کام هم زیرساخت های لازم برای این کار را به وجود آورده است.

آزمایش فناوری یاد شده بین دو شهر اشتوتگارت و دارمشتات در آلمان صورت گرفته و در آزمایش مجدد بین دو شهر دارمشتات و نورنبرگ نیز مجددا همین سرعت ارتباط حاصل شده است. البته سرعت انتقال داده ها بین دو شهر برلین و اشتوتگارت به 0.8 ترابیت در ثانیه رسیده است.

هنوز مشخص نیست هزینه استفاده عموم از این فناوری در چه حدی است و چه زمانی زیرساخت های لازم برای دسترسی به خدمات یاد شده فراهم خواهد شد.

منبع فارس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *