جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اینترنت مخابرات با اختلال همراه است

مشترکان شرکت مخابرات استان تهران طی چند هفته اخیر با قطع و وصلی های مکرر در اتصال به اینترنت مواجه هستند و این در حالی است که مرکز امور مشترکان این شرکت، دلیل بروز این اختلالات را مقطعی می داند و اعلام می کند که ارتباط به زودی برقرار می شود.

اینترنت مخابرات با اختلال همراه است

موضوع اختلال در دسترسی به اینترنت شرکت مخابرات، به وضعیت کندی سرعت این سرویس نیز افزوده و بیش از یک ماه است که مشترکان این شرکت در استان تهران با قطع و وصلی های مکرر روبرو هستند.

کمتر از یک ماه پیش و در حاشیه نمایشگاه تله کام معاون شرکت مخابرات استان تهران، کمبود آی‌پی آدرس ها – آدرس های عددی اینترنتی – را دلیل بروز برخی اختلالات مقطعی برای شبکه اینترنت مخابرات عنوان کرد و گفـت: اختلال در سرویس اینترنت پرسرعت مخابرات به دلیل تقویت آی پی آدرسها است که این مشکل موقتی بوده و فقط در برخی از مناطق تهران به صورت معدود بروز پیدا کرده است.

محمدرضا بیدخام با تایید وجود برخی اختلالات، کندی سرعت و قطعی‌ها در سرویس ADSL مشترکان این استان در برخی از ساعات شبانه روز گفت: گزارشی در خصوص کندی سرعت اینترنت نداشته‌ایم؛ اما اختلالاتی در شبکه وجود داشته که ممکن است روی سرعت سرویس نیز تاثیر بگذارد؛ این مشکل تنها برای تعداد معدودی از مشترکان ایجاد شده که دلیل آن مشکلاتی است که در دسترسی به IP آدرسها ایجاد شده و در سیستم مدیریت ارتباط مشتری (CRM) نمود پیدا کرده است اما مخابرات در حال تقویت IP های شبکه‌ است که توسعه این بخش، مشکلات مقطعی و موردی را حل خواهد کرد.

حال با گذشت یک ماه از طرح این موضوع، کاربران اینترنت مخابرات همچنان با مشکل قطع و وصلی های گاه و بیگاه در دسترسی به سرویس اینترنتشان مواجه هستند و مرکز پاسخگویی به مشکلات مشترکان – ۲۰۲۰ – نیز پاسخ مناسبی به مشترکان نمی دهد و به نظر می رسد اطلاعی از وضعیت این سرویس ندارد.

براساس اعلام اپراتورهای پاسخگوی این مرکز، قطعی اینترنت در ساعات مختلف شبانه روز مربوط به مشکلات شبکه است. این درحالی است که مشترکان مخابرات طی هفته های اخیر بارها با این مشکل مواجه بوده و به این مرکز اطلاع داده اند اما مشکلشان برطرف نشده است.

طی پیگیریهای بعمل آمده، محمدرضا بیدخام معاون شرکت مخابرات استان تهران با تاکید بر بررسی این مشکل به مهر گفت: ممکن است به دلیل کمبود ظرفیت آی پی آدرسهای ورژن ۴ در برخی مناطق با مشکلات مقطعی در دسترسی کاربران در برخی ساعات شبانه روز مواجه باشیم اما این مشکل مقطعی است و نمی تواند مربوط به چند هفته باشد.

وی گفت: گزارشی مبنی بر وجود اختلال در شبکه نداشته‌ایم.

۷۰۰ هزار کاربر تهرانی از طریق ADSL مخابرات به شبکه اینترنت دسترسی دارند و بسیاری از آنها از وضعیت سرعت اتصال به شبکه و نیز قطعی های گاه و بیگاه این سرویس گلایه مندند.

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *