جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اینترنت مخابراتی با همکاری کره جنوبی

شرکت دیجیفای کره جنوبی و شرکت ایجاد ارتباطات بین‌الملل ایران، اینترنت مخابراتی در ۱۸ هزار روستای ایران راه‌اندازی می‌کنند.
 اینترنت مخابراتی با همکاری کره جنوبی

هان‌مان‌جی (han man – gi)) مدیرعامل شرکت دیجیفای امروز (دوشنبه) در حاشیه امضای این تفاهمنامه گفت: این شرکت از یک تکنولوژی خاص برای برقراری اینترنت مخابراتی استفاده می‌کند که در انحصار خود است و تا کنون با قراردادهایی که با کشورهای آمریکا و ژاپن امضا کرده، تنها در این دو کشور این تکنولوژی راه‌اندازی شده و در صورت اجرای این تفاهم نامه، ایران سومین کشوری خواهد بود که برای اینترنت خود از این تکنولوژی استفاده می‌کند.


وی با اشاره به این که مذاکرات دو طرف ۶ ماه به طول انجامیده است، گفت: با استفاده از این تکنولوژی می‌توانیم ۱۸ هزار روستا را در مدت یک سال و نیم به اینترنتی با سرعت ۳.۵ تا ۴ گیگ بر ثانیه متصل کنیم.

وی گفت: در ماه جولای ۲۰۱۶ این تفاهمنامه تبدیل به قرارداد می‌شود و اجرای پروژه به طور عملی آغاز می‌شود.

هان‌مان‌جی گفت: برای اجرای این پروژه هنوز اپراتوری مشخص نشده است؛ شاید اپراتوری کره‌ای و شاید ایرانی برای آن انتخاب شود.

وی در مورد نوع همکاری طرفین در این پروژه گفت: بخش عمده سرمایه‌گذاری را شرکت ایجاد ارتباطات بین‌الملل انجام می‌دهد و طرف کره‌ای تکنولوژی را می‌آورد.

این تفاهم‌نامه را امروز (دوشنبه) هان‌مان‌جی و محمدکریم ناصر صراف مدیرعامل شرکت ایجاد ارتباطات بین‌الملل در هتل اسپیناس پلاس تهران امضا کردند.

رئیس‌جمهوری کره جنوبی عصر یکشنبه (دیروز) در صدر هیاتی سیاسی ـ اقتصادی وارد تهران شد.
صبح امروز در حضور رئیسان‌جمهوری ایران و کره جنوبی، ۱۹ سند همکاری امضا شد.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *