جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اینترنت به جای روابط اجتماعی

یک کارشناس در حوزه تکنولوژی‌های مدرن گفت: متاسفانه در برهه‌ای از زمان قرار گرفته‌ایم که افراد روابط اجتماعی و خانوادگی‌شان را فدای استفاده بیش از اندازه از اینترنت و فضای مجازی کرده‌اند.

اینترنت به جای روابط اجتماعی

اعظم سمنی  عنوان کرد: با توجه به این‌که هم‌اکنون در ایام تعطیلات نوروزی قرار گرفته‌ایم و استفاده از گوشی‌های تلفن‌همراه، غرق شدن در فضای مجازی و اینترنت در دید و بازیدها، گردش‌ها، مسافرت‌ها و حتی مواقع رانندگی به وفور دیده می‌شود که موجب شده آسیب‌های جدی به روابط اجتماعی و حتی خانوادگی افراد وارد شده و علاوه بر آن افراط در استفاده از اینترنت عوارضی را به دنبال خواهد داشت که هیچ‌گاه قابل جبران نخواهد بود.

وی افزود: علت اصلی بسیاری از بیماری‌هایی که در اطراف‌مان مشاهده می‌کنیم مانند سردرد، استرس و … وسائل ارتباطی هستند که گریبانگیر نسل جدید شده‌اند و این علائم نشان می‌دهد که سلامت جسمی و روانی کاربران به خطر افتاده است.

این کارشناس ادامه داد: اینترنت، تلفن‌همراه، اپلیکیشن‌ها، ایمیل‌ها و به جرات می‌توان گفت که در یک کلام، «فضای مجازی»، عامل اصلی ایجاد استرس در چند سال اخیر است و اما این استرس گریبانگیر استفاده‌کنندگان از اینترنت آن هم به صورت غیر‌اصولی شده و افزایش یافته و بر سلامت روان افراد تأثیر منفی گذاشته است.

سمنی با تاکید بر این‌که تکنولوژی موبایل به عنوان یک وسیله جدایی‌ناپذیر از انسان‌هاست، ادامه داد: با این‌که رفاه زیادی برای ما ایجاد کرده، اما این اختراع جالب بشری آسیب‌هایی هم به دنبال داشته است که افراد اغلب توجهی به آن ندارند و به سادگی از کنار آن می‌گذرند.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال اگر در طول زمان بارگذاری یک فیلم، فایل و یا تصویر مدت زیادی به طول انجامد، به صورت ناخود‌آگاه به افراد استرس وارد می‌شود که به نوعی یک استرس پنهان و مخفی نام دارد و افراد استرسی که ناشی از کندی سرعت اینترنت تحمل می‌کنند برابر با استرسی است که از دیدن یک فیلم ترسناک برخورد تحمیل کرده‌اند.

منبع ایسنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *