جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ایسوس : عدم سازگاری پلتفرم های اینتل

چندی پیش به مسئله ی عدم پشتیبانی مادربردهای سری 200 از پردازنده های نسل هشتم اینتل (کافی لیک) اشاره کرده بودیم؛ در اخبار پس از آن و “تحلیل سخت افزار: مرگ یک رویا” به این مسئله نیز اشاره شد که اینتل اجازه ی ارائه میان افزار در قالب آپدیت را به تولید کنندگان مادربرد نخواهد داد. حال ایسوس مهر تائیدی را بر این شایعات وارد کرده است؛ آری اینتل مانع از ارائه سازگاری توسط تولید کنندگان مادربرد شده است!

ایسوس : عدم سازگاری پلتفرم های اینتل

آقای Andrew Wu از مدیران بخش ROG در ایسوس، در مصاحبه ای با Bit-tech گفت: سازگاری پردازنده های Coffee Lake با مادربردهای سری 200 خصوصا Z270 نمی تواند غیر ممکن باشد و این مسئله بستگی به تصمیم اینتل خواهد داشت. ایشان اشاره کرده اند که بخش تحویل نیرو (ولتاژ و جریان مورد نیاز) در هر دو پلتفرم اینتل تفاوت چندانی نداشته و می تواند دست کم مادربردهای Z270 را با پردازنده های کافی لیک سازگار نماید. اما اینتل برای جلوگیری از این عمل امکاناتی همچون آپدیت بایوس و ME [Management Engine] را مسدود نگاه داشته است. با وجود مسئله افزایش تعداد هسته ها، اما ظاهرا همچنان می توان از نظر فنی مادربردهای Z270 به سازگاری با پردازنده های نسل هشتم واداشت.

با این وجود این تصمیم اینتل به خودی خود می تواند از تولید کنندگان مادربرد نیز حمایت کرده و فروش بردهای جدید را بهبود بخشد. همچنین یکی از مهمترین دلایل فنی که اینتل برای عدم این سازگاری پیش رو دارد، عرضه پردازنده های 8 هسته ای کافی لیک است که در ماه های آینده معرفی خواهند شد. در این صورت دیگه مدار تغذیه و دیگر بخش های مادربردهای Z270 قادر به پشتیبانی از آنها نخواهند بود؛ در نتیجه اینتل از همین ابتدا این چرخه را قطع می کند تا کاربران و تولید کنندگان مادربرد یک مسیر واحد را پیش بگیرند.

منبع : سخت افزار

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *