جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اپلیکیشن فوق امن موسس اسکایپ

در سال 2014 میلادی، گروهی از کارمندان سابق اسکایپ، اپل و مایکروسافت به سرپرستی Janus Friis موسس اسکایپ،نرم‌افزار همراه Wire را به عنوان یک رقیب قدرتمند برای اسکایپ به بازار عرضه کردند. این در حالی است که در جدیدترین نسخه منتشر شده از این نرم‌افزار، قابلیت‌ رمزگذاری دوطرفه داده‌ها به قسمت‌های مختلف این برنامه، از جمله تماس‌های تصویری اضافه شده است. را به عنوان یک رقیب قدرتمند برای اسکایپ به بازار عرضه کردند. این در حالی است که در جدیدترین نسخه منتشر شده از این نرم‌افزار، قابلیت‌ رمزگذاری دوطرفه داده‌ها به قسمت‌های مختلف این برنامه، از جمله تماس‌های تصویری اضافه شده است.

اپلیکیشن فوق امن موسس اسکایپ

همزمان با عرضه رسمی این نرم‌افزار در سال 2014، مزیت اصلی آن در مقایسه با اسکایپ بهره‌گیری از صدای شفاف عنوان شد اما این قابلیت به‌تنهایی نمی‌توانست عاملی برای برتری این برنامه بر رقیب قدرتمند آن باشد. با این تفاسیر به‌نظر می‌رسد به‌روزرسانی این برنامه در قالب تجهیز به توانایی رمزگذاری داده‌ها برپایه پروتکل منبع‌باز راهکار مناسبی در این زمینه باشد.

این پروتکل برای اولین بار توسط تیم پشتیبانی نرم‌افزار پیام‌رسان منبع‌باز سیگنال، طراحی و مورد استفاده قرارگرفت و خیلی سریع به راهکاری مناسب برای رمزگذاری داده‌ها در دیگر برنامه‌های پیام‌رسان تبدیل شد. رمزگذاری پیشرفته و توانایی برای رمزگذاری پیام‌های آفلاین برای ارسال به یک کاربر و یا ارسال در قالب گفتگوهای گروهی از جمله قابلیت‌های این سیستم رمزگذاری است.

پس از آن، پروتکل یادشده در برنامه واتس‌اپ نیز مورد استفاده قرار گرفت اما هیچ‌گاه به‌طور رسمی استفاده از آن توسط مسئولان واتس‌اپ اعلام نشد. Silent Phone و ChatSecure نیز از جمله دیگر برنامه‌هایی هستند که از این راهکار رمزگذاری استفاده می‌کنند.

برای تماس‌های صوتی و تصویری نیز Wire از همان استانداردهای رمزگذاری DTLS و SRTP موجود در پروتکل‌های کاربر به کاربر WebRTC استفاده می‌کند. اگرچه این پروتکل ضعف‌های خاص خود را دارد اما همچنان در مقایسه با راهکارهای مورد استفاده در اسکایپ یا هنگ‌اوتز، یک گام به جلو به حساب می‌آید.

اگرچه سیستم رمزگذاری این برنامه کاملا منبع‌باز است اما رابط کاربری آن منبع بسته بوده و مجبور خواهید بود به تیم قدرتمند طراحی و توسعه این نرم‌افزار اعتماد کنید.

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *