جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اپل یا اندروید ؟

چند وقتی است که خیلی با این پرسش مواجه می‌شوم که اپل بخرم یا اندروید؟
در واقع پاسخ خاصی نمی‌توان به این پرسش داد؛ چراکه هر کدام از این سیستم‌ها قابلیت‌های خاص خود را دارند که آنها را منحصر به‌فرد و جذاب می‌کند. برای اینکه کلیتی از این جذابیت‌ها داشته باشیم توضیحی عامیانه و غیرتخصصی می‌دهیم تا برای کاربران عادی تفکیک این دو امکان‌پذیر باشد.

اپل یا اندروید ؟

در گام اول باید گفت که طرح این پرسش اشتباه است؛ زیرا دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار را شامل می‌شود. شرکت اپل برای گوشی‌ها و تبلت‌های خود سیستم‌عاملی به نام IOS طراحی کرده که سیستمی بسیار کارآمد است و این سیستم‌عامل فقط روی گوشی‌ها و تبلت‌های ساخت شرکت نصب می‌شود. به زبان ساده‌تر، گوشی‌ها و تبلت‌های ساخت شرکت‌های دیگر امکان نصب این سیستم‌عامل را ندارند و این سیستم‌عامل انحصارا فقط روی دستگاه‌های شرکت اپل نصب می‌شود.
پس شما نمی‌توانید یک سامسونگ گلکسی بخرید و بر روی آن IOS نصب کنید .
تا به اینجا متوجه شدیم که شرکت اپل دستگاه و سیستم‌عامل را با هم به شما تحویل می‌دهد، اما محسنات این کار چیست؟ با توجه به هماهنگی بسیار بالای قطعات مورد استفاده در این شرکت با سیستم‌عامل شما کمترین خطاها را برای گوشی خود دارید، اما محدودیت‌های این هماهنگی گاهی شما را کلافه می‌کند. به‌طور مثال اپل از بالاترین تکنولوژی‌های روز برای سرویس‌دهی استفاده می‌کند و همه ما می‌دانیم تنظیمات تکنولوژی‌های جدید کمی پیچیده و دشوار است. اپل با محدودیت‌هایی که قرار داده، باعث شده این پیچیدگی‌ها به حداقل برسد و برای این کار هزینه‌های خاص خود را هم از شما می‌گیرد. به زبان ساده‌تر شما بالاترین امکانات را خواهید داشت، به شرط آنکه نخواهید پایتان را فراتر از آنچه اپل پیش‌بینی کرده بگذارید یا به زبان دیگر شما برای بهره‌مندی از تمامی قابلیت‌ها ملزم به استفاده از قطعات این شرکت هستید .
اما در مقابل سیستم‌عامل اندروید که در‌واقع ساخت شرکت Google است و تحت قوانین متن باز یا Open Surce کار می‌کند؛ به این معنا که هر تولید‌کننده‌ای در سرتاسر دنیا می‌تواند از این سیستم‌عامل برای دستگاه خود استفاده کند و از این لحظه به بعد این هنر شرکت تولیدکننده آن دستگاه است که دستگاه خود را هماهنگ با این سیستم‌عامل تولید کند و نکات موجود در قوانین کپی‌لفت و Open Surce را رعایت کند. از محسنات این سیستم‌عامل این است که اگر شما کمی آشنایی با این نوع سیستم‌ داشته باشید، امکان انجام همه نوع کاری را طبق قوانین کلی دارید و محدود و محصور به انتخاب فقط یک گزینه نیستید. طبیعی است که هزینه‌ نگهداری این سیستم‌ها بسیار ارزان‌تر است و انجام کارهای پیچیده به دقت و دانش نیاز دارد. این نکته برای کارشناسان علوم رایانه جذاب است، اما برای کاربرانی که فقط می‌خواهند بی‌دغدغه از ابزارشان استفاده کنند و علاقه‌ای به یاد‌گیری علوم رایانه ندارند جذاب نیست .
دستگاه‌های اندرویدی اما با تمام سخت‌افزارهای موجود در بازار قابل هماهنگ‌شدن است که بزرگ‌ترین حسن این سیستم‌عامل است.
بزرگ‌ترین دلیل محبوبیت اپل، هماهنگی بالای سخت‌افزار و نرم‌افزار آن است که در هنگام خرید دستگاه‌های اندرویدی باید به این مساله بسیار توجه کرد؛ زیرا تعداد زیادی از تولیدکنندگان به این مساله توجه نکرده و فقط قصد فروش محصول خود را دارند.
امیدواریم این مطلب کوتاه توانسته باشد فضای روشنی از انتخاب بین این دو سیستم‌عامل و دستگاه برای شما فراهم کرده باشد.

منبع:عصرارتباط

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *