جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اپل آزمایش ماشین‌های خودران را آغاز می‌کند

نام شرکت اپل به فهرست شرکت‌هایی که مجوز آزمایش ماشین‌های خودران را کسب کرده‌اند اضافه شده است.

 اپل و آزمایش ماشین‌های خود

اپل تا امروز تلاش کرده اقداماتش در زمینه ماشین‌های خودران را کاملا مخفی نگه دارد. پروژه اپل در این زمینه با نام پروژه تایتان شناخته می‌شد. پروژه‌ای که اپل برای سال‌ها روی آن کار کرده اما هرگز به شکل رسمی اطلاعاتی درباره‌‌اش منتشر نشده است. البته آنطور که به نظر می‌رسد اخیرا تحولاتی در زمینه این پروژه اتفاق افتاده؛ اپل مدتی است که از خیر ساخت ماشین‌های خودران الکتریکی و رقابت با شرکت‌هایی نظیر تسلا گذشته و تلاش می‌کند نرم‌افزارهای مربوط به این ماشین‌های خودران را در شراکت با شرکت‌های خودروساز موجود تولید کند.

حال اپل موفق شده مجوزهای لازم در این زمینه را کسب کند و می‌تواند ماشین‌های خودران مجهز به نرم‌افزارهایش را در جاده‌های ایالت کالیفرنیا آزمایش کند.

طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم شرکت اپل در این پروژه از سه خودروی شاسی‌‎بلند Lexus RXمدل سال ۲۰۱۵ استفاده می‌کند. در این پروژه از ۶ راننده هم برای حضور در این خودروها استفاده می‌شود. با این اوصاف اپل هم به مجموعه شرکت‌هایی پیوسته که ماشین‌های خودران را در ایالت کالیفرنیا آزمایش می‌کنند. پیش از این شرکت‌های Uber، Waymo و General Motors هم در این ایالت و در همین حوزه فعال بودند.

منبع : دیجی کالا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *