جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اپل هنوز هیچ واکنشی نسبت به رسوایی باگ ۳۰ درصدی باتری‌ها نشان نداده است.

سورپرایز آزاردهنده‌ iOS 10.2.1

نسخه‌ی ۱۰٫۲٫۱ سیستم‌عامل ‌آی‌او‌اس دارای اصلاحیه‌های بسیار مهمی است که بهتر است همه‌ی کاربران سریعا آن روی ابزارهای خود نصب نمایند.

هر چند نقطه‌ ضعف این بسته‌ی به‌روزرسانی جدید قادر به خاموش کردن آتش خشم بسیاری از کاربران آیفون نخواهد بود.

اپل هنوز هیچ واکنشی نسبت به رسوایی باگ ۳۰ درصدی باتری‌ها نشان نداده است.

متاسفانه اپل هنوز هیچ واکنشی نسبت به رسوایی باگ ۳۰ درصدی باتری‌ها نشان نداده است. این مشکل که به غیر از دارندگان آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، سایر کسانی که از آیفون‌های سازگار با iOS 10 استفاده می‌کنند را آزار می‌دهد موجب می‌شود که ابزارهای آنها با رسیدن درصد شارژ باتری به عدد ۳۰، خاموش شوند.
یکی از نویسندگان وب‌سایت مطرح فوربس برای اولین بار در ماه نوامبر سال گذشته به این مساله اشاره کرده بود و حال این مساله‌ی‌ بغرنج موجب ایجاد یک موضوع ۱۲۴ صفحه‌ای در وب‌سایت پشتیبانی اپل شده و حتی صدای یکی از مدیران اجرایی قبلی این شرکت و پدر آی‌پاد یعنی تونی فادل را درآورده است. در این زمینه حتی دولت چین هم وارد عمل شده و اپل را متهم کرده که این شرکت حتی بعد از گزارشات و شکایت‌های بسیار متعددی که از سوی کاربران مطرح شده، باز هم نتوانسته موفقیتی در مرتفع کردن نیازهای مشتریان کسب کند.

البته اپل قول رسیدگی به این مشکل را داد و با تعبیه یک ابزار عیب‌یابی باتری در به‌روزرسانی iOS 10.2 سعی در برطرف کردن مساله داشت اما متاسفانه این بسته‌ی به‌روزرسانی وضعیت را از قبل هم بدتر کرد. از این رو همه‌ی نگاه‌ها معطوف بسته‌ی اصلاحی iOS 10.2.1 شد که به مدت شش هفته‌ تست شد و ۴ نگارش آزمایشی عرضه شد تا شاید مشکل پیش‌ آمده را برطرف کند.
در طی مراحل تست iOS 10.2.1 اپل هیچ جزئیاتی از محتویات بسته‌ی به‌روزرسانی منتشر نکرد؛ مساله‌ای که مورد تمسخر کاربران قرار گرفت. و البته بعد از چندی علت این کار هم معلوم شد چون اپل هیچ تلاشی برای حل مشکل ۳۰ درصد باتری در بسته‌ی ۱۰٫۲٫۱ نکرده بود. بسیاری از کاربران عصبانی بعد از انتشار این بسته‌ی اصلاحی اقدام به ارسال ایمیل‌ها و توئیت‌های در این مورد کردند.

با این اوصاف و تفاسیر باید بالاخره چه اتفاقی خواهد افتاد؟
در حال حاضر اپل در حال تست iOS 10.3 است اما با این وجود اپل باید اعتراف کند که مشکل پیش‌آمده تنها منحصر به iPhone 6S نیست و سایر کاربران هم از آن رنج می‌برند. اپل برای خریدارن iPhone 6S طرح کوتاه مدتی برای تعویض باتری ترتیب داده بود. ضمنا باید به خاطر داشت که تا زمانی که وجود یک مشکل را قبول نکنیم، قادر به حال آن نخواهیم بود.

همه‌ی اینها باعث شده که موضع اپل برای برطرف کردن مشکل ۳۰ درصدی باتری‌ها در بسته‌ی به‌روزرسانی ۱۰٫۳ دقیقا مشخص نباشد. ظاهرا اپل در بسته‌ی اصلاحی جدید روی معرفی ویژگی‌های جدید تمرکز کرده است (برخلاف بسته‌ی ۱۰٫۲٫۱ که برای رفع باگ‌ها منتشر شده بود). علاوه بر این احتمالا پروسه‌ی تست بسته‌ی جدید ۴ تا ۶ هفته به طول می‌انجامد و کاربرانی که با مشکل مذکور دست و پنجه نرم‌ می‌کنند باید همچنان منتظر مانده و امیدوار باشند که شاید بسته‌ی جدید مشکل آنها را بالاخره حل نماید.
مخلص کلام این که بهترین کاری که اپل در این مقطع زمانی باید انجام دهد، اطلاع رسانی شفاف است. این شرکت باید مشخص کند که برنامه‌ای برای حل این باگ دارد یا همچنان روی عدم وجود آن اصرار می‌ورزد. اگر گزینه‌ی اول یعنی وجود برنامه برای حل مشکل روی میز باشد، صبر کاربران چاره ساز خواهد بود و اگر مورد دوم صحت داشته باشد، مشخص است که کاربران یا باید یک آیفون جدید تهیه کرده یا به برندی دیگر مهاجرت کنند.

با توجه به نزدیک‌تر شدن زمان عرضه‌ ی گلکسی اس‌۸ سامسونگ که طراحی خیره‌ کننده‌ای دارد، تصمیم‌گیری اپل در این زمینه بیش از پیش دشوار شده است.

منبع:کلیک

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *