جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اولین مترجم پوشیدنی جهان

برقراری ارتباط در قالب زبان‌های مختلف یکی از اساسی‌ترین نیازهای کنونی، نه‌تنها برای کاربران دنیای تکنولوژی بلکه برای تمامی افراد سراسر جهان به‌شمار می‌آید. با این وجود یادگیری زبان‌های مختلف می‌تواند فرایندی سخت و البته زمان‌بر باشد. با این دیدگاه، شرکت ili از محصول جدید خود که در واقع یک مترجم پوشیدنی است در نمایشگاه CES 2016 رونمایی کرد.

اولین مترجم پوشیدنی جهان

ili Wearable Translator که به‌گفته شرکت سازنده اولین محصول در نوع خود در جهان است در قالب استفاده آسان، سد زبان را می‌شکند. با فشار کلیدی که بر روی این محصول تعبیه شده (کلیدی که تداعی کننده سنسور تشخیص اثرانگشت در آیفون است) پیش از به زبان آوردن کلمه یا جمله، در نهایت فرایند ترجمه به زبان مقصد برای طرف مقابل گفتگوی شما انجام خواهد شد.

نکته جالب عدم نیاز به ارتباط اینترنتی در قالب شبکه‌هایی مانند وای‌فای، نسل سوم و یا چهارم است زیرا این مترجم از موتور داخلی بهره می‌برد که تمامی فرایندها را در تعامل با تراشه ترکیب گفتار به خوبی انجام می‌دهد. کتابخانه لغت ویژه سفر این دستگاه الکترونیکی نیز این ابزار را به گزینه‌ای مناسب برای دوستداران سفر تبدیل می‌کند.

در حال حاضر پشتیبانی از زبان‌های انگلیسی، ژاپنی و چینی در دستورکار قرارگرفته اما نسل دوم این محصول، پشتیبانی از فرانسوی، تایلندی و کره‌ای را برای کاربران به همراه خواهد داشت. نسل سوم نیز زبان‌های اسپانیایی، ایتالیایی و عربی را به مجموع گزینه‌های پشتیبانی شده خواهد افزود. هنوز از قیمت نهایی این محصول خبری منتشر نشده و تنها به ذکر واژه “قیمت مناسب” اکتفا شده است با این وجود انتظار می‌رود فرایند پیش‌فروش از ماه مارس یا آوریل سال جاری میلادی آغاز شود.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *