جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اولین اپ استور در ایران

رییس اتحادیه رایانه  از راه‌اندازی قریب‌الوقوع اپل‌استور رسمی در ایران خبر داده است.

اولین اپ استور در ایران

میرمهدی گفته فردی که مسوول انجام این امورات در ایران است در مراوده با این اتحادیه اعلام کرده تمامی کارها از نظر مکانی و تاسیس دفتر و انبار لوازم آماده شده و هفته آینده شروع به کار اولین اپل استور در ایران اعلام رسمی می‌شود.

میرمهدی همچنین به دنیای اقتصاد گفته است به رغم حضور کم‌رنگ اپل در ایران خریداران محصولات اپل در کشور زیاد هستند و فرد سرمایه‌گذار توانسته تمامی امکانات را وارد کشور کند به طوری که بسیاری از مجوزهای رسمی و قانونی را برای افتتاح اپل استور در ایران اخذ کرده و به زودی آن را رسانه‌ای می‌کند.

اعلام راه‌اندازی اپل استور در ایران در حالی صورت می‌گیرد که دو موضوع در این زمینه وجود دارد نخست اینکه اپل برای راه‌اندازی اپل استور در کشورهای مختلف خود این کار را به طور مستقیم انجام می‌دهد و حتی چندی قبل برای راه‌اندازی اولین اپل استور در امارات تیم کوک خود مستقیما به امارات سفر کرد و با حاکم این کشور دیدار کرد. دلیل این موضوع این بود که  در کشور امارات بر اساس قانون راه‌اندازی کسب و کارها توسط شرکتهای خارجی باید با مشارکت شهروندان صورت گیرد و این یعنی یک شهروند اماراتی باید در کنار و شریک هر نوع کسب و کاری باشد این در حالی است که اپل فروشگاه‌های خود در سراسر جهان را به صورت  کاملا مستقل و بدون مشارکت با دیگر اشخاص راه‌اندازی کرده  و به این شیوه تاکید دارد.

از طرف دیگر به رغم لغو برخی از تحریم‌ها در جریان توافق هسته‌ای همچنان دسته‌ای از تحریم‌ها که شامل حضور مستقیم شرکتهای آمریکایی در تجارت با ایرانیان می‌شود بر جای خود باقی است و هر چند حتی پیش از توافق هسته‌ای وزارت خزانه‌داری آمریکا بخشی از این تحریم‌ها را در زمینه صادرات تلفن همراه هوشمند به ایران لغو کرد اما هنوز تجارت مستقیم با ایرانیان مشمول این تحریم‌هاست. شرکتهای آمریکایی اما می‌توانند از طریق نمایندگی‌های خارج از آمریکای خود در ایران حضور رسمی داشته باشند. اینکه آیا اپل چنین مسیری را برای ایجاد اپل استور در ایران طی کرده یا نه هنوز  مشخص نیست.

طی سال‌های اخیر شرکتهای مختلفی تلاش کردند خود را نماینده رسمی شرکت اپل در ایران معرفی کردند که مشهورترین آن‌ها وقایع گستر فارس بود که با سروصدای زیاد اقدام به راه‌اندازی فروشگاه محصولات اپل و اعلام داشتن نمایندگی رسمی اپل در ایران کرد خبری که بسیاری از سایتهای تکنولوژی آن را منتشر کردند. شرکت اپل اما چند روز بعد در پاسخ به پرسش آی تی ایران اعلام کرد هیچ گونه ارتباطی با این شرکت ندارد.

اپل هم اکنون در ۱۸ کشور اپل استور دارد که ترکیه ( ۲ اپل استور) و امارات ( ۲ اپل استور) از آن جمله‌اند و اپل همه فروشگاه‌های رسمی خود را در سایت خود معرفی کرده است. شکی نیست با فروش بالای محصولات اپل این شرکت به راه‌اندازی اپل استور در ایران علاقه‌مند باشد و مذاکره با شرکتهای مختلف ایرانی طی یکی دو سال گذشته دلیلی بر این موضوع است.

حالا باید منتظر بود و دید راه‌اندازی اپل استور از کدام دسته از خبرهاست و طبیعتا کسانی که قصد راه‌اندازی اپل استور یا فروشگاهی از محصولات اپل را در ایران را دارند قطعا با این پرسش مواجه خواهند شد که آیا نام و آدرس فروشگاه در سایت اپل قرار خواهد گرفت یا نه.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *