جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


انفجار گوشی سامسونگ

در چند سال اخیر آنقدر شاهد خبر منفجر شدن یا آتش گرفتن گوشی های هوشمند بوده ایم که دیگر آنچنان غافل گیر نشویم اما با این حال این اخبار باعث میشوند کمی ترس و دلهره در دل دارندگان گوشی های هوشمند راه پیدا کند. اکنون یک حادثه ی جدید رخ داده است که در طی آن گوشی گلکسی اس 3 سامسونگ در تخت خواب یک پسر بچه ی فنلاندی منفجر شده است. پیش از این هم این گونه اتفاقات برای دیگر گوشی های سامسونگ مانند گلکسی اس 4 و همچنین در مورد آیفون 5 اپل نیز رخ داده بود. اما دلیل اکثر این اتفاقات بی دقتی صاحبان آنها در مورد نحوه ی استفاده از گوشی هوشمندشان بوده است. در ادامه میتوانید جزئیات مربوط به این حادثه را بخوانید.

انفجار گوشی سامسونگ

حادثه به این شکل رخ داده است که سامسونگ گلکسی اس 3 که پرچمدار سه ساله ی این کمپانی به حساب میآید شب هنگام در حالت شارژ در تخت خواب یک پسر بچه ی اهل شهر کاجانی کشور فنلاند رها شده بوده و این پسر بچه که صاحب گوشی بوده است زمان انفجار با گوشی خود در تخت خواب بوده است. همان طور که در تصویر میبینید، طی این حادثه، زمانی که احتمالا صاحب گوشی در حال خمیازه کشیدن بوده است انفجار رخ داده است و باعث بوجود آمدن یک سوراخ نسبتا بزرگ در تشک تخت خواب شده است. تنها قربانی این حادثه همان گوشی گلکسی اس 3 بوده که کاملا از بین رفته است. پدر و مادر این پسر بچه قصد شکایت و گرفتن خسارت از بیمه و یا شرکت سامسونگ ندارند زیرا احساس میکنند با توجه به سن فرزند خود، این تلاش بیهوده خواهد بود.

 

مادر پسر بچه گفته است که فرزندش قبل از اینکه انفجار رخ دهد، زمانی که دود از گوشی ساطع شده بوده از خواب بیدار شده بوده است. همچنین او اضافه کرده است که این خانواده از این حادثه ی انفجار درس بسیار با ارزشی گرفته اند. ایشان گفته اند که ” ما اکنون فهمیدیم که گوشی های خود را فقط در طول روز شارژ کنیم و به هیچ عنوان آنها را در نزدیکی مواد قابل اشتعال و آتش زا قرار ندهیم.” بر اساس گزارشی که از حادثه منتشر شده است هیچ صدمه ای به صاحب گوشی وارد نشده است.

در بسیاری از موارد از این اتفاقات، شارژر های تقلبی و فیک سرزنش میشوند به خصوص وقتی پای مدل های قدیمی در میان باشد زیرا که معمولا لوازم جانبی اصلی این مدل ها دیگر تولید نمیشوند و به طبع در بازار یافت نمیشوند. هر چند در این حادثه هیچ نشانه ای مبنی بر استفاده از شارژ های تقلبی نبوده است.

طبق اطلاعاتی که همیشه سازندگان در اختیار ما گذاشته اند، جریان شارژ شدن پس از شارژ شدن کامل باطری قطع میشود و طبیعتا در این زمان نباید شاهد صدمه دیدن باطری و دیگر قطعات گوشی باشیم با این حال با اتفاقاتی که اینگونه رخ میدهد میتوان دریافت که چندان هم نباید در این گونه موارد به صورت کامل به حرف سازندگان اعتماد کرد. به هر حال احتیاط شرط عقل است و پیشنهاد ما این است که از سخنان مادر این خانواده که این اتفاق برای آن ها رخ داده است ، شما هم درس بگیرید.

منبع 9صبح

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *