جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اندروید روی رایانه

سیستم عامل اندروید که در اصل برای گوشی‌ها و تبلت‌ها طراحی شده به طور آزمایشی بر روی یک رایانه شخصی هم نصب شد و نتیجه این کار بهتر از حد انتظار بود.

اندروید روی رایانه

سیستم عامل اندروید در سال های اخیر موفق به تسخیر خودروها، ساعت‌ها، تلویزیون‌ها و حالا حضور در رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها شده است.

عده ای از مهندسان به طور آزمایشی توانسته‌اند اندروید نصب شده بر روی تبلت نکسوس 9 اچ تی سی را بر روی یک رایانه رومیزی قابل اجرا کنند و از یک صفحه کلید یواس بی و موشواره برای ناوبری آن استفاده کنند.این مهندسان می گویند بدون تغییر پیچیده پیکربندی یا ایجاد تغییرات عمیق در سیستم عامل مذکور توانسته اند کاری کنند که محیط آندروید برای اجرا بر روی رایانه رومیزی قابل استفاده باشد.

مهم ترین تغییر اعمال شده برای اجرای اندروید بر روی رایانه رومیزی افزودن امکان پشتیبانی آن از صفحه کلید و موشواره است. این کار از طریق ناوری بلوتوث یا کابل USB OTG و یک هاب یو اس بی قابل انجام است. البته برخی شرکت ها نیز محصولات آندرویدی ساخته اند که از صفحه کلید و موشواره پشتیبانی می کنند.

این مهندسان همچنین توانستند قابلیت کلیک راست و چپ موشواره را با دسترسی به برخی امکانات و قابلیت ها بر روی آن فعال کنند. همچنین می توان تنظیمات لازم را بر روی صفحه کلید در بخش تنظیمات اعمال کرد.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *