جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اندازه گیری دمای بدن بدون لمس

تا به حال دقیق ترین راه برای اندازه گیری دمای بدن نوزادان و بچه ها استفاده از دماسنج هایی بوده که باید در دهان آنها قرار گیرد و این امری ناخوشایند است. اما حالا ابزاری کوچک، می تواند از راه دور دمای بدن را اندازه گیری کند.

اندازه گیری دمای بدن بدون لمس

ابزار اندازه گیری دمای بدن نوزادان و بچه ها که Thermo نام دارد و اولین بار در نمایشگاه سی ای اس 2016 به نمایش درآمد، تاییدیه‌های پزشکی مربوطه را دریافت کرده و به شکلی ایمن قابل استفاده است.

ابزار مذکور مجهز به 16 دماسنج مادون قرمز است که بدون تماس با پوست بدن قادر به اندازه گیری حرارت بدن است. حسگرهای این دستگاه به سرعت می توانند با قرارگرفتن در برابر پیشانی بیمار دمای بدن او را محاسبه کنند تا ابتلای وی بیماری هایی مانند تب مشخص شود.

برای اندازه گیری حرارت بدن تنها کافیست دکمه موجود بر روی Thermo فشرده شود و انتهای سبز رنگ آن در برابر پیشانی فرد قرار بگیرد. سپس این ابزار در برابر شقیقه فرد به طور مستقیم حرکت داده می شود تا دو بار بلرزد و دمای بدن فرد را نمایش دهد. کل این فرایند دو ثانیه به طول می انجامد و برای نمایش نتیجه 4000 محاسبه با استفاده از حسگرهای مادون قرمز انجام می شود. قیمت این دستگاه صد دلار است.

منبع میزان

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *