جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


امکان پیوند همه اعضای قابل پیوند بدن انسان

سرپرست واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: امکان فنی و علمی پیوند هر عضو قابل پیوند در این دانشگاه و بیمارستان های مرتبط با آن وجود دارد.

امکان پیوند همه اعضای قابل پیوند بدن انسان
دکتر رضا حسن یزدی روز سه شنبه ، کلیه ها، کبد، قلب، ریه، پانکراس و روده را از جمله مهم ترین اعضای قابل پیوند بدن انسان ذکر کرد و افزود: سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران هرکدام سیستم اداری و تشریفاتی پیوند عضو مجزا دارند و دانشگاه تهران و شهید بهشتی از دانشگاه ایران سابقه بیشتری در این رشته دارند.


به گفته وی دانشگاه علوم پزشکی ایران از دی ماه سال گذشته فعالیت خود را در زمینه پیوند عضو آغاز کرده و با توجه به اینکه واحدی نوپا است درحال تکمیل مجموعه خدمت رسانی خود در این عرصه است.
حسن یزدی با بیان اینکه بیمارستان مسیح بیشترین فعالیت را در زمینه جذب داوطلبین داشته است، گفت: جذب داوطلبین و صدور کارت برای آنان و همچنین آمار مرتبط با میزان اعضای اهدا شده و افرادی که کارت گرفته اند به صورت سراسری در سامانه تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت می شود.
وی گفت: پاسخ به میزان آمارهای اهداء عضو در شش سال گذشته و اعضای ثبت نام کرده در حوزه اطلاعات و اختیارات معاونت های مرتبط این وزارتخانه است

منبع:ایرنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *