جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


امکان رمزگذاری چت ها در وایبر

مدیران نرم افزار گپ اینترنتی وایبر می گویند در تازه ترین به روزرسانی این برنامه قابلیت رمزگذاری کامل پیام های ردوبدل شده میان کاربران را فعال کرده اند.

امکان رمزگذاری چت ها در وایبر

Michael Shmilov از مدیران ارشد وایبر در این مورد گفته است: ما مدتهاست که برای فعال کردن این قابلیت در حال فعالیت هستیم و به اینکه کاربران وایبر با اعتماد از این برنامه استفاده می کنند و بابت استراق سمع پیام هایشان نگرانی ندارند، افتخار می کنیم.

این رمزگذاری هم در مورد تبادل پیام های دوطرفه و هم در مورد تبادل پیام های گروهی مصداق دارد و هم بر روی گوشی و هم در رایانه های رومیزی، گوشی ها و تبلت ها اعمال می شود.

قرار است قابلیت یاد شده ظرف دو هفته آینده برای تمامی کاربران برنامه گپ وایبر فعال شود. کاربران باید برای استفاده از این خدمات از آخرین نسخه از برنامه وایبر استفاده کنند. به منظور فعال کردن خدمات رمزگذاری داده ها کاربران باید بر روی یک آیکون خاکستری به شکل قفل در کنار نوار متن کلیک کنند تا از رمزگذاری گپ های خود مطمئن شوند.

وایبر برای هر ابزار مورد استفاده کاربران اعم از گوشی ها، تبلت ها، رایانه ها و … یک کلید جداگانه رمزنگاری در نظر گرفته که کاربران با استفاده از آن می توانند تماس های خود را به شکلی ایمن انجام دهند. در صورتی که رمزگذاری داده ها به درستی انجام شود قفل به رنگ سبز درمی آید و در غیراین صورت آیکون قفل قرمز رنگ می شود که نشان دهنده وجود مشکل است.

قرمزشدن قفل به معنای این است که یا طرف مقابل گپ، شماره تلفن اصلی مورد استفاده خودش را تغییر داده یا کاربر قربانی حمله هکری شده و داده هایش در حال سرقت شدن است.

کاربران وایبر برای مخفی نگهداشتن مکالماتشان از دست مزاحمت هکرها و دیگر افراد مزاحم می توانند قابلیتی به نام گپ مخفی یا Hidden Chats را هم فعال کنند. چندی قبل واتس اپ هم رمزگذاری گپ های کاربران را فعال کرده بود.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *