جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


امکانات جدید واتس اپ

در نیمه اول سال 2015 میلادی، واتس‌اپ اضافه کردن قابلیت تماس صوتی را برای نسخه‌های اندرویدی و iOS نرم‌افزار پیام رسان خود در دستور کار قرار داد. این درحالی است که با توجه به محبوبیت نرم‌افزارهای پیام‌رسان، درآمد شرکت‌های سرویس‌دهنده خدمات مخابراتی از سرویس پیامک تا حد زیادی کاهش یافته است اما در خصوص تماس‌های صوتی، اگرچه شاهد کیفیت خوب تماس در هنگام استفاده از وای‌فای هستیم اما این امر در خصوص استفاده از داده‌های همراه ارائه شده روی سیم‌کارت، صادق نیست. علاوه بر این، گزارش‌هایی نیز مبنی بر مصرف حجم بیشتر داده‌های اینترنتی، در هنگام برقراری تماس با استفاده از نرم‌افزار واتس‌اپ (در مقایسه با دیگر نرم‌افزارهای رقیب) منتشر شده است.

امکانات جدید واتس اپ

آن‌طور که از شواهد امر پیداست، شرکت فیس‌بوک به منظور بهینه‌سازی هر چه بیشتر قابلیت‌های ارتباطی واتس‌اپ، اضافه کردن قابلیت‌های جدیدی را (پس از افزودن امکان رمزگذاری دو طرفه مکالمات و به‌اشتراک‌گذاری مستندات) درنظر گرفته است. بر اساس گزارش وب‌سایت Phoneradar، در به‌روزرسانی جدید واتس‌اپ شاهد اضافه شدن گزینه‌ای به نام Call Back در نسخه اندرویدی و iOS این نرم‌افزار خواهیم بود که هشدارهایی را در خصوص تماس‌های از دست رفته و در کنار آن، دکمه‌ای برای برقراری تماس سریع با فرد یادشده پیش روی کاربران قرار می‌دهد. این گزینه به کاربران اجازه خواهد داد تا بدون بازکردن نرم‌افزار واتس‌اپ، امکان بازگردانی تماس را داشته باشند. علاوه بر این، قابلیت جدید Voicemail نیز در قالب اضافه شدن دو گزینه جدید Record Voice Mail و Send Voice Mail پیش روی کاربران iOS قرار خواهد گرفت تا امکان ضبط و ارسال ایمیل‌های صوتی در خلال برقراری تماس صوتی فراهم شود. اگرچه توضیحات بیشتری در خصوص کاربرد قابلیت Voice Mail عنوان نشده اما به‌نظر می رسد این قابلیت، امکان ضبط و به‌اشتراک گذاری محتویات صوتی در حین برقراری تماس را فراهم خواهد ساخت.

اگرچه نسخه فعلی نرم‌افزار واتس‌اپ امکان به اشتراک‌گذاری مستندات در قالب فرمت‌های PDF، VCF، DOCX و DOCS را فراهم می‌کند اما در نسحه جدید، امکان به‌اشتراک‌گذاری فایل‌های ZIP به‌منظور کاهش حجم داده‌های انتقال یافته نیز فراهم خواهد شد.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *