جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اموجی ها در موزه هنرهای مدرن

موزه هنرهای مدرن نیویورک قرار است در قالب نمایشگاهی از گرافیک و انیمیشن، نسخه اصلی ۱۷۶ شکلک یا اموجی اولیه را به نمایش بگذارد.

اموجی ها در موزه هنرهای مدرن
پیش از شکلک‌هایی مانند صورتک با چشمان قلبی‌شکل، دست‌های درحال دعا و بادمجان، نسل اولیه‌ای از اموجی‌ها یا شکلک‌ها، گروهی از تصاویر کوچک و اولیه،‌وجود داشتند که در میان آن‌ها تصویر یک لیوان قهوه سبز‌رنگ، یک هواپیمای آبی‌رنگ و یک صورت بنفش‌رنگ با دو چشم هشتگ‌مانند و دهانی مثلثی شکل دیده می‌شدند.


شاید این شکلک‌های ساده در مقابل شکلک‌هایی که امروزه در اپلیکیشن‌های ارتباطاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار پیش پا افتاده باشند، اما به اندازه‌ای ارزش دارند که به عنوان نوعی هنر مدرن به نمایش درآیند.

موزه هنرهای مدرن نیویورک به تازگی اعلام کرده‌است که توانسته به نسخه اصلی ۱۷۶ شکلک یا اموجی اولیه دست پیدا کند و قرار است آن‌ها را از ماه دسامبر در قالب نمایشگاهی از گرافیک و انیمیشن، در راهروی موزه به نمایش بگذارد.

اموجی‌های اولیه توسط شیگتاکا کوریتا برای شرکت اوپراتور NTT DOCOMO طراحی شدند. کوریتا این پیکتوگرام‌ها را طراحی کرده و در سال ۱۹۹۹ برروی شبکه‌‌ای کوچک در ابعاد ۱۲ در ۱۲ پیکسل منتشر کرد.

با همه‌گیر شدن گوشی‌های هوشمند، اموجی‌ها به بخش اصلی ارتباطات موبایلی تبدیل شدند. انتقال یافتن از سکوی رایانه‌های خانگی به سکوی گوشی‌های موبایل نیازمند تحول در آداب و رسوم مرتبط با مکاتبات بود،به ویژه در ژاپن زیرا الزام به سلام و احوال‌پرسی و ادای احترام استفاده از گوشی‌های اولیه موبایل را برای کاربران تقریبا غیرممکن ساخته بود و اموجی‌ها به راه‌حل‌هایی کاربردی برای رفع این مشکل تبدیل شدند.

منبع همشهری آنلاین

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *