جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


درک تصاویر برای نابینایان با هوش مصنوعی

فیس بوک در نظر دارد با استفاده از تازه‌ترین پیشرفتهای عرصه هوش مصنوعی به نابینایان کمک کند تا تصاویر را درک کنند.

درک تصاویر برای نابینایان با هوش مصنوعی

از آنجا که تصاویر همواره بخش مهمی از اخبار و مطالب در دنیای مجازی به شمار می آیند، نابینایان از درک کامل این مطالب محروم می مانند. به همین دلیل مهندسان فیس بوک به عنوان یکی از شناخته شده ترین شبکه های اجتماعی وارد عمل شده و با تکیه بر تازه ترین دستاوردهای هوش مصنوعی این امکان چشمگیر را برای نابینایان فراهم آورده اند.

کاری که این سطح از هوش مصنوعی انجام می دهد در واقع روایت تصاویری است که در این شبکه اجتماعی نمایش داده می شود و نابینایان و کم بینایان از درک آنها محرومند.

فیس بوک عنوان «متن جایگزین خودکار» را برای این نوآوری برگزیده است. این فناوری مبتنی بر شبکه ای شبیه یک شبکه عصبی گسترده است که در آن میلیاردها فاکتور مختلف و میلیونها مثال گوناگون لحاظ شده است. چنین شبکه عصبی با الگوبرداری از مغز انسان ارایه شده است. این سطح از شبکه گسترده و پیچیده نقش مهمی در توسعه فناوری محاسبات مدرن دارد.

درحقیقت نرم افزار مورد نظر مهندسان فیس بوک تصویر را نمی بیند اما قابلیت آن را دارد که فاکتورهای مختلف موجود در پایگاه اطلاعاتی گسترده خود را با سایر فاکتورهای مربوط به تصاویر مشابه مقایسه کرده و نتایج را اعلام کند.

فیس بوک اعلام کرده تاکنون این فناوری برای تشریح نیمی از تصاویر ارایه شده در فیس بوک کارایی خود را نشان داده است.

منبع خبرگزاری مهر

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *