جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


الگوریتم متن باز جدید گوگل، سایز تصاویر JPEG را تا ۳۵ درصد کاهش می‌دهد

گوگل الگوریتم جدیدی برای فشرده‌سازی تصاویر JPEG توسعه داده است که حجم فایل تصویری را تا ۳۵ درصد بدون افت کیفیت تصویر کاهش می‌دهد.

 گوگل الگوریتم جدیدی برای فشرده‌سازی تصاویر JPEG توسعه داده است که حجم فایل تصویری را تا ۳۵ درصد بدون افت کیفیت تصویر کاهش می‌دهد.  در صورتی که یک اپلیکیشن یا وب‌سایت در اختیار دارید که وظیفه‌ی آن نگهداری و ذخیره‌ی تصاویر زیاد است، باید الگوریتم جدید توسعه‌یافته توسط گوگل را برای استفاده در نظر داشته باشید؛ چراکه با استفاده از این الگوریتم می‌توانید سایز تصاویر JPEG را تا ۳۵ درصد کاهش دهید.  الگوریتم جدیدی که توسط گوگل توسعه یافته است، با نام Guetzli شناخته می‌شود که قابلیت کار با تمام مرورگرهای موجود و ابزار‌های پردازش تصویر دارد. گوگل اعلام کرده است که با استفاده از این الگوریتم می‌توان سایز فایل را بدون اینکه افت محسوسی در کیفیت تصویر اتفاق بیافتد، کاهش داد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط گوگل، الگوریتم توسعه‌یافته توسط این کمپانی با تمرکز بر مرحله‌ای که به Quantization Stage موسوم است، توسعه‌ یافته که از این‌رو، برخلاف بسیاری از الگوریتم‌های توسعه‌یافته، در پایان شاهد فشرده‌سازی تصویر در کنار کاهش کیفیت تصویر نیستیم؛ بلکه با الگوریتم گوگل، فشرده‌سازی بدون افت بالای کیفیت تصویر اتفاق می‌افتد.  البته باید این نکته اشاره کرد که فرایند کارکرد الگوریتم Guetzli بسیار کندتر از سایر روش‌های مرسوم در بازار است. بنا بر اطلاعات ارائه‌شده، پروسه‌ی حفظ جزئیات تصویر نظیر حفظ رنگ‌ها بدون تغییر در مقایسه با نمونه‌ی واقعی تصویر در الگوریتم جدید گوگل به دلیل در نظر گرفتن ظرافت، کمی زمان‌بر است؛ از این‌رو، Guetzli در مقایسه با سایر سیستم‌های مورد استفاده برای کاهش سایز تصاویر بسیار کندتر عمل می‌کند.  در تصاویر بالا می‌توانید نمونه‌هایی از تصاویر فشرده‌شده با استفاده از الگوریتم جدید گوگل با نام Guetzli را در کنار سیستم دیگری با عنوان Libjpeg و همچنین تصویر اصلی (سمت چپ) مشاهده کرد. همان‌طور که در تصاویر نیز مشاهده می‌کنید، الگوریتم مورد استفاده توسط گوگل در مقایسه با libjpeg بسیار بهتر است؛ زیرا می‌توان به‌وضوح دید که تصویر سمت راست بسیار بهتر از تصویر وسطی که متعلق به libjpeg است، فشرده شده است.  علاقه‌مندان می‌توانند این انکدر متن باز را برای استفاده در پروژه‌های شخصی خود از طریق GitHub دریافت کنند.

در صورتی که یک اپلیکیشن یا وب‌سایت در اختیار دارید که وظیفه‌ی آن نگهداری و ذخیره‌ی تصاویر زیاد است، باید الگوریتم جدید توسعه‌یافته توسط گوگل را برای استفاده در نظر داشته باشید؛ چراکه با استفاده از این الگوریتم می‌توانید سایز تصاویر JPEG را تا ۳۵ درصد کاهش دهید.

الگوریتم جدیدی که توسط گوگل توسعه یافته است، با نام Guetzli شناخته می‌شود که قابلیت کار با تمام مرورگرهای موجود و ابزار‌های پردازش تصویر دارد. گوگل اعلام کرده است که با استفاده از این الگوریتم می‌توان سایز فایل را بدون اینکه افت محسوسی در کیفیت تصویر اتفاق بیافتد، کاهش داد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط گوگل، الگوریتم توسعه‌یافته توسط این کمپانی با تمرکز بر مرحله‌ای که به Quantization Stage موسوم است، توسعه‌ یافته که از این‌رو، برخلاف بسیاری از الگوریتم‌های توسعه‌یافته، در پایان شاهد فشرده‌سازی تصویر در کنار کاهش کیفیت تصویر نیستیم؛ بلکه با الگوریتم گوگل، فشرده‌سازی بدون افت بالای کیفیت تصویر اتفاق می‌افتد.

البته باید این نکته اشاره کرد که فرایند کارکرد الگوریتم Guetzli بسیار کندتر از سایر روش‌های مرسوم در بازار است. بنا بر اطلاعات ارائه‌شده، پروسه‌ی حفظ جزئیات تصویر نظیر حفظ رنگ‌ها بدون تغییر در مقایسه با نمونه‌ی واقعی تصویر در الگوریتم جدید گوگل به دلیل در نظر گرفتن ظرافت، کمی زمان‌بر است؛ از این‌رو، Guetzli در مقایسه با سایر سیستم‌های مورد استفاده برای کاهش سایز تصاویر بسیار کندتر عمل می‌کند.

در تصاویر بالا می‌توانید نمونه‌هایی از تصاویر فشرده‌شده با استفاده از الگوریتم جدید گوگل با نام Guetzli را در کنار سیستم دیگری با عنوان Libjpeg و همچنین تصویر اصلی (سمت چپ) مشاهده کرد. همان‌طور که در تصاویر نیز مشاهده می‌کنید، الگوریتم مورد استفاده توسط گوگل در مقایسه با libjpeg بسیار بهتر است؛ زیرا می‌توان به‌وضوح دید که تصویر سمت راست بسیار بهتر از تصویر وسطی که متعلق به libjpeg است، فشرده شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این انکدر متن باز را برای استفاده در پروژه‌های شخصی خود از طریق GitHub دریافت کنند.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *