جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


افزایش قدرت وای فای با قوطی نوشابه

هرچقدر سرعت روتر بی‌سیم و وای‌فای بیشتر باشد؛ باز هم دوست داریم وای‌فای قوی‌تری داشته باشیم.  اما گاهی اوقات یک ترفند ساده و بسیار پیش‌پاافتاده می‌تواند بهتر از همه‌ی این ترفندها سرعت وای‌فای شما را افزایش دهد. در این مطلب می‌خواهیم به شما آموزش دهیم چگونه فقط با یک قوطی خالی نوشابه قدرت آنتن‌دهی روتر بی‌سیم را به طور قابل توجهی افزایش دهید.

افزایش قدرت وای فای با قوطی نوشابه
این ترفند به طور ویژه برای افرادی که یک روتر بی‌سیم قدیمی دارند یا روترشان در میان دیوارهای ضخیم و بتنی گرفتار شده است، کاربردی است. این ترفند نیازی به دستکاری تنظیمات روتر یا هزینه کردن برای نصب آنتن خارجی قدرتمندتر ندارد و فقط باید یک قوطی نوشابه یا دلستر از سوپر محل‌تان بخرید و نوشابه درون آن را خالی کنید.

ماجرا از این قرار است که فلز استفاده شده در ساخت قوطی‌های نوشابه به شدت رسانا و منعکس‌کننده امواج رادیویی است. می‌خواهیم با ساختن یک بشقاب ماهواره‌ای امواج رادیویی روتر را به سمت و سویی که می‌خواهیم جهت‌دهی کنیم و از هدر رفتن این امواج در جهت‌هایی بی‌استفاده جلوگیری کنیم. با این ترفند بسیار ساده و مقرون‌به‌صرفه می‌توان قدرت سیگنال‌های روتر بی‌سیم را بهبود داد.

برای شروع، قوطی نوشابه یا دسلتر را خالی و فلزی سر آن را جدا کنید

با استفاده از یک انبر یا قیچی مخصوص برش فلز، انتهای قوطی نوشابه را برش و دور بیندازید

اکنون به سراغ سر قوطی می‌رویم. باز می‌خواهیم سر قوطی را برش بدهیم اما به طور کامل جدا نکنیم به طوری که بشود بدنه قوطی را از بخش سر جدا و باز کرد. در واقع، می‌خواهیم بدنه قوطی را ازهم باز کنیم ولی باید به سری قوطی هنوز وصل باشد. به عکس‌های زیر توجه کنید:

افزایش قدرت وای فای با قوطی نوشابه2

حالا باید خود بدنه قوطی را نیز از وسط برش دهید تا به طور کامل باز شود و به شکل زیر درآید

افزایش قدرت وای فای با قوطی نوشابه3

سعی کنید لبه‌های سر و بدنه قوطی که برش داده شده‌اند را سماده‌کشی کرده و صاف کنید

همانند تصویر زیر قوطی نوشابه را پیرامون آنتن روتر بی‌سیم خود قرار دهید. توجه کنید بشقابی قوطی باید در سمتی باشد که نمی‌خواهید امواج رادیویی پخش شوند. مثلا اگر روتر شما در کنار یک دیوار است و نمی‌خواهید امواج از دیوار عبور کنند، بهتر است بشقابی قوطی رو به دیوار باشد:

افزایش قدرت وای فای با قوطی نوشابه4

اگر روتر بی‌سیم شما دو آنتن خارجی دارد، می‌توانید برای هر دو آنتن سیستم بهبوددهنده سیگنال‌های رادیویی بسازید و اطراف هر آنتن یکی را نصب کنید:

بدون شک اولین تجربه شما از وای‌فای بعد از نصب این بهبوددهنده‌ها، لذت‌بخش خواهد بود چون به طور محسوسی متوجه می‌شوید سرعت اینترنت بهتر شده است و سیگنال‌های قوی‌تری دریافت می‌کنید. این ترفند به شما کمک می‌کند چند ماه دیگر هم از روتر بی‌سیم قدیمی خود استفاده کنید تا پول خرید یک روتر پرسرعت جدید جمع‌آوری شود.

 

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *