جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


افزایش سرعت بارگزاری صفحات وب‌

محققان دانشگاه MIT موفق به کشف روش جدیدی شده اند که با بهره‌گیری از آن می توانند سرعت بارگزاری صفحات وب‌سایت ها را تا 34 درصد افزایش دهد.

افزایش سرعت بارگزاری صفحات وب‌

اگرچه در طی سال‌های اخیر، سرعت اینترنت در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران با افزایش قابل توجهی همراه بوده است اما در کنار این افزایش سرعت، تغییراتی نیز در ساختار وب‌سایت ها اعمال شده است که به تبع، کاربر می بایست مدت زمان بیشتری را پشت سیستم و یا دستگاه هوشمند خود برای بارگزاری صفحات منتظر بماند.

اما به تازگی محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) موفق به طراحی سیستمی شده اند که قادر است مدت زمان بارگزاری صفحات وب سایت های امروزی را به یک سوم کاهش دهد. این سیستم که Polaris نام دارد به مرورگرها کمک می کند تا اطلاعات و فایل های مورد نیاز برای لود کردن صفحات وب را به طور موثرتر و البته سریع‌تر جمع آوری کند.

 

به طور کلی، بارگزاری یک صفحه، فرآیندی کاملاً پیچیده است به طوری که پس از وارد کردن آدرس و زدن دکمه Enter، مرورگر بلافاصله شروع به جمع آوری مجموعه ای از اطلاعات از قبیل فایل های HTML، جاوا اسکریپت، تصاویر و بسیاری از موارد دیگر می کند. سپس هر کدام از این موارد ارزیابی شده و بر روی صفحه ای در جلو چشمان شماست به نمایش در می آیند. اما نکته اینجاست که اگر این ارزیابی توسط مرورگرها سریع‌تر انجام شود، مدت زمان کمتری برای لود شدن صرف خواهد شد.

 

این سیستم نیز به همین منظور طراحی شده است به طوری که می تواند وابستگی های میان اشیا در یک صفحه را شناسایی و استخراج کرده و سپس آن‌ها را در قالب یک گراف در اختیار مرورگر قرار می دهد. بنابراین، مرورگر می تواند اجزای یک صفحه را به طور موثرتری دانلود کند و بدین ترتیب، میزان رفت و برگشت ها در شبکه به حداقل خواهد رسید و صفحات وب با سرعت بیشتری لود خواهند شد.

 

بدین ترتیب، می توان امیدوار بود که در آینده ای نزدیک بتوانیم شاهد عرضه مرورگرهایی باشیم که می توانند بدون کوچک‌ترین تغییری در افزایش سرعت کلی اینترنت، میزان زمان مورد نیاز برای بارگزاری صفحات را به طور قابل توجهی کاهش دهند.

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *