جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


افت فروش لپ تاپ در جهان

فروش جهانی لپ‌تاپ، دچار کاهش شده و آنطور که تحقیقات اخیر نشان می‌دهد، مجموع فروش جهانی لپ‌تاپ‌ها حدود شش و نیم درصد کاهش داشته است.

افت فروش لپ تاپ در جهان
فروش جهانی لپ‌تاپ در سال 2015 حدود یکصد و شصت و چهار میلیون عدد برآورد می‌شود. عرضه ویندوز 10 ، نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت، و همچنین عرضه Skylake پردازنده جدید شرکت اینتل، می‌تواند از عوامل اصلی کاهش تقاضای خرید این دستگاه به شمار آید. تغییر نرخ ارز و افزایش هزینه برای ارتقاء لپ‌تاپ‌های موجود در اروپا و بازارهای رو به رشد نیز دیگر عوامل این مسئله هستند.

آنیتا وانگ تحلیلگر Trendforce برای سال جدید، پیش‌بینی‌های مختلفی ارائه داده است، از جمله اینکه توقف تولید لپ‌تاپ توسط توشیبا، و همچنین ورود مجدد شرکت سامسونگ به این بازار. ضمن اینکه شیائومی و هواوی نیز درصدد ورود به بازار رقابت در این زمینه، و دست کم در برخی بازارهای محدود هستند.

به گفته این تحلیلگر، HP و لنوو همچنان پیشتاز بازار لپ‌تاپ در سال 2016 خواهند بود. در این میان، HP این شانس را دارد که کماکان بیشترین سهم بازار را از آن خود کند و صدرنشین باشد، که این موضوع از قدرت این برند در بازار آمریکا ناشی می‌شود.

بنا به پیش‌بینی وی، شرکت دل نیز در سال جاری، جایگاه سومی خود را حفظ خواهد کرد. ضمن آنکه ایسوس، اپل و ایسر برای کسب جایگاه چهارم تا ششم در این رده‌بندی، به رقابتی شدید خواهند پرداخت. این سه شرکت اکنون سهم مشابهی معادل ده درصد بازار را در دست دارند.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *