جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اعلام رشته‌های مورد نیاز بازار کار

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رشته‌های تعمیر و نگهداری لپ‌تاپ، موبایل، خودرو، ماشین آلات صنعتی، نصب و راه‌اندازی خطوط تولید، طراح، گیاهان دارویی، محصولات غذایی سالم و انرژی‌های تجدیدپذیر را مهم‌ترین رشته‌های مورد نیاز بازار کار نام برد و از جوانان جویای کار خواست تا در این رشته‌ها جذب بازار کار شوند.

اعلام رشته‌های مورد نیاز بازار کار

کوروش پرند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین فارغ‌التحصیل بیکار را در حوزه فناوری اطلاعات داریم، گفت: از این رو برای جذب فارغ‌التحصیلان این حوزه ضروری است تا رشته‌های این حوزه متناسب با نیاز بازار کار طراحی و ارائه شود.

وی ادامه داد: ‌در حال حاضر بیشترین نیاز بازار کار در حوزه فناوری اطلاعات برنامه‌نویسی اپلیکیشن موبایل است و با شرایط موجود در سال ۹۴ یکی از حوزه‌هایی که می‌توانیم روی کسب و کار آن متمرکز شویم توسعه برنامه‌نویسی اپلیکیشن است به نحوی که هم‌اکنون کشور ظرفیت جذب ۱۰۰ هزار برنامه‌نویس اپلیکیشن را دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۶۰ درصد مهارت‌آموزانی که آموزش‌های تخصصی دیده‌اند وارد بازار کار می‌شوند، اظهار کرد: در حال حاضر سه نوع طبقه‌بندی برای مهارت‌آموزان آموزش دیده وجود دارد؛ یکسری آموزش‌های عمومی دیده‌اند، یکسری آموزش‌های تخصصی را فرا گرفته‌اند و یکسری نیز شاغل بوده ولی آموزش‌های تخصصی برای ارتقای بهره‌وری گذرانده‌اند.

پرند ادامه داد: در حال حاضر بیشتر آموزش‌های ما عمومی است ولی به طور کلی آن دسته از افرادی که آموزش‌های تخصصی دیده‌اند به سرعت جذب بازار کار شده‌اند به نحوی که ۹۵ آموزش دیدگان دوره UPVC (کارگاه در و پنجره دوجداره) مشغول به کار شده‌اند.

وی افزود: هم‌اکنون ۴۰ میلیون نفر جمعیت غیرفعال داریم و برای اینکه در کوتاه مدت این جمعیت را فعال کنیم باید به سمت و سوی کسب و کارهای کوچک و متوسط، مشاغل خانگی و اشتغال خود حرکت کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور شش هزار استاندارد آموزشی دارد که ۱۵۰۰ استاندارد به صنایع دستی و مشاغل خرد مرتبط است.

پرند در پایان عملکرد آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای در سه ماهه نخست سال جاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سه ماهه اول سال ۹۴ در بخش‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی ۴۸ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۴۴۶ نفر ساعت آموزش داشتیم که از این میزان ۱۹ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۲۹۲ نفر ساعت در بخش دولتی و ۲۸ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۱۵۴ نفر ساعت در بخش خصوصی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.

منبع:ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *