جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اسپیکر هوشمند اپل، دو ویژگی مهم آیفون 8 را فاش کرد

پیش بینی مشخصات نهایی آیفون های بعدی اپل کار چندان آسانی نیست؛ علی رغم اینکه مدل های استاندارد 7s تفاوت چندانی با نسل کنونی نخواهند داشت، اما مدل برتر امسال یعنی آیفون 8 (یا آیفون پرو) با شایعات و اخبار متعددی روبرو بوده است.

حال یکی از توسعه دهندگان اکوسیستم اپل به نام «استیو تروتُن اسمیت» شواهد خوبی را به دست آورده که نشان می دهند حداقل یکی از آیفون های امسال به قابلیت احراز هویت از طریق تشخیص چهره مجهز شده، ضمن اینکه مدل برتر هم نمایشگری لبه تا لبه دارد.

اپل دیروز «تصادفاً» فِرمور اسپیکر هوشمند هوم پاد را منتشر کرد، و استیو و همکارانش به سرعت کدهای داخلی آن را بررسی کردند. در بین این موارد علاوه بر توضیح سازوکار درونی هوم پاد، اطلاعاتی هم در مورد مجموعه ای به نام BKFaceDetect در آیفون وجود دارد.

BK در زبان خاص اپل معادل عبارت Biometric Kit است که به احراز هویت بیومتریک اشاره دارد. همچنین اطلاعاتی در مورد دوربین فروسرخ هم دیده می شود که قابلیت تشخیص چهره در محیط تاریک را هم میسر می سازد. این موضوع با اخبار قبلی در مورد تجهیز آیفون 8 به سیستم اسکن سه بعدی چهره کاملاً سازگار است.

علاوه بر این، تصویر زیر هم در فرمور هوم پاد وجود دارد:

این شکل و شمایل قبلاً توسط پایگاه اینترنتی فوربز تأیید شده بود و حال در اسناد داخلی اپل هم دیده می شود، بنابراین با اطمینان کامل می توان چنین ظاهری را برای آیفون 8 در نظر گرفت.

با این حال، هنوز یکی از بزرگ ترین سؤالات پیرامون آیفون 8 باقی مانده؛ آیا اپل موفق شده تاچ آیدی (TouchID) را با نمایشگر دستگاه یکپارچه کند، یا حسگر اثر انگشت را به پشت بدنه منتقل می کند؟ برای پاسخ به این سؤال اساسی باید چند هفته ای صبر کنیم.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *