جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


استفان هاوکینگ و هوش مصنوعی

استفان هاکینگ، فیزیکدان، کیهان شناس و نویسنده 74 ساله بریتانیایی پیش‌بینی کرد که زندگی انسان به روی زمین بیشتر از 1000 سال آینده دوام نخواهد آورد مگر اینکه مخترع نامی آمریکایی ، ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت تسلا موتورز ، ایده زندگی به روی مریخ خود را عملی کند.

استفان هاوکینگ و هوش مصنوعی

هاوکینگ در صحبت‌های خود اشاره کرد که انسان طی 50 سال گذشته به درک قوانین موجود در کل کهکشان‌ها  بسیار نزدیک شده است:

“امروز با کمک ابر کامپیوترهایی همچون Cosmos، جایگاه قرار‌گیری میلیون‌ها کهکشان برای انسان بسیار روشن شده است. زمان زیادی نخواد گذشت که بشر قادر خواهد بود به جایگاه خود در کائنات نیز احاطه کامل پیدا کند. شاید روزی برسد که با استفاده از امواج گرانشی بتوانیم به عقب برگردیم و حتی شاهد بیگ بنگ نیز باشیم!. اما به عقیده من برای رسیدن به اهدافمان باید از زمین جدا شویم و راهی به سوی زندگی فرای کره زمین پیدا کنیم. من فکر نمیکنم نسل بشر بیش از 1000 سال دیگر به روی این کره رو به زوال و در حال نابودی دوام بیاورد.”

اکتبر امسال هاوکینگ اعلام کرد که خلق تکنولوژی هوش مصنوعی یا Artificial Intelligence، یا به بهترین اتفاقی که ممکن است برای بشر بیفتد تبدیل خواهد شد و یا کابوسی  که به جان نسل انسان خواهد افتاد. وی دو سال پیش در گزارشی با BBC ، اعلام کرد که با قدرت گیری تکنولوژی هوش مصنوعی ، انسان و نسل بشر به انتهای راه خود نزدیک خواهد شد.

Elon Musk نیز نظریات هاوکینگ در مورد عاقبت انسان را به اشتراک گذاشت. Bill Gates  و  Steve Wozniak به همراه 8000 محقق و دانشمند برتر جهان نیز با امضای نامه‌ایی هشدار دادند که “هوش مصنوعی” می‌تواند از سلاح هسته‌ایی نیز خطرناک تر شود.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *