جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


استفاده از فلز در موبایل

متخصصان سازنده گوشی‌های هوشمند طی یک پژوهش جدید به بررسی معایب و مزایای استفاده از فلز در طراحی این گوشی‌ها پرداخته و راه کارهایی را ارائه کرده‌اند.

استفاده از فلز در موبایل

استفاده از فلز در طراحی گوشی‌های هوشمند سبب جذابتر شدن آنها شده و به طور قابل توجهی سیگنال‌های دریافتی آنها را تقویت می‌کند. اما از معایب بزرگ این طراحی داغ شدن بیش از حد این گوشی‌های هوشمند است.

“ساتویک رات” متخصص شرکت چینی LeEco سازنده گوشی‌های هوشمند اظهار کرد: استفاده از فلز در طراحی گوشی‌های هوشمند تضمین می‌کند که حرارت تولید شده توسط قطعات داخلی گوشی به سرعت پراکنده شده و از آسیب به آن جلوگیری می‌کند. از آنجاییکه فلز گرما را سریعتر دفع می‌کند، ممکن است که کاربر حرارت بیشتری را از این بدنه فلزی نسبت به بدنه‌های پلاستیکی یا پلی کربنات احساس کند.

وی افزود: میزان کمی از حرارت در فلز گوشی‌های هوشمند طبیعی است. درسطح دمای یکسان، دمای ایجاد شده از یک فلز بالاتر از دمای پلاستیک است.

به گفته کارشناس شرکت LeEco، با توجه به طراحی پیچیده گوشی‌های هوشمند با پردازنده‌ها، حافظه، باتری و غیره و این واقعیت که مردم از آنها برای مصارف چندگانه استفاده می‌کنند، اغلب از هر یک از این قطعات تا حداکثر ظرفیت ممکن استفاده می‌شود. اما بر خلاف لپ تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی که به فن‌های مخصوص یا سیستم‌های خنک کننده مجهز هستند،هیچ سیستم خنک کننده‌ای در گوشی‌های هوشمند تعبیه نشده و همین امر سبب تولید بیش از حد گرما می‌شود.

به گفته این متخصصان، انجام بیش از حد بازی و استفاده زیاد از برنامه‌های گوشی نیز ممکن است به مشکل گرمایش زیاد منجر شود.

انجام مداوم بازی‌هایی با گرافیک سنگین، فشار بسیار زیادی را به بُرد اصلی گوشی‌های هوشمند وارد کرده که این مهمترین علت گرم شدن گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

همچنین برنامه‌های که استفاده زیادی از پردازنده گوشی‌ها و باتری دارند نیز می‌توانند دلیل عمده داغ شدن این گوشی‌ها باشند. استفاده ازGPS برای نقشه برداری، روشنایی زیاد صفحه نمایش و استفاده از مرورگرهای پر سرعت نیز می‌تواند دما را به سرعت بالا ببرد. با وجود اینکه همه اینها از عملکردهای اساسی این گوشی‌های هوشمند هستند، استفاده غیر اصولی از آنها نیز می‌تواند به تولید بیش از حد گرما منجر شود.

بنابر پژوهش‌های انجام شده در این زمینه،بدنه‌های فلزی در مقایسه با همتایان پلاستیکی خود عملکرد بهتری در پخش حرارت تولید شده توسط پردازنده دارند.

“رات” در توصیه‌ای به کاربران گفت: اگر شما احساس می‌کنید گوشی هوشمندتان بیش از حد داغ می‌شود، می‌توانید قاب پشت آن را باز کنید تا با سرعت خنک شود.
منبع ایسنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *