جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


استعلام اصالت داروها

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو، گفت: تنها راه جلوگیری از ورود و عرضه فرآورده های تقلبی و قاچاق، مشارکت مردم و مسئولیت پذیری کشور است.

استعلام پیامکی اصالت داروها
دکتر اکبر عبدالهی اصل گفت: طبق تعاریف بین المللی به هر فرآورده ای که توسط غیرسازنده اصلی تولید و عرضه شده باشد یا حتی فرآورده‌ای که توسط تولید کننده اصلی تولید ولی توسط سیستم های غیرمجاز انتقال، توزیع و عرضه شده اند به علت عدم تضمین سلامت فرآورده، تقلبی می گویند به همین دلیل هیچ تضمینی وجود ندارد که این فرآورده‌ها دارای کیفیت مطلوب بوده یا مواد متشکله آنها در اثر شرایط نامناسب انتقال، نگهداری، توزیع و عرضه دچار دگرگونی، تخریب و بعضاً تبدیل به مواد سمی نشده باشد.


وی داروخانه ها را تنها محل عرضه دارو، مکمل و داروهای طبیعی دانست که دارای زنجیره توزیع کنترل شده بوده و حتی در صورت تخلف احتمالی قابل پیگیری هستند.
عبدالهی تاکید کرد: این اقلام را فقط از داروخانه ها تهیه نموده و در موقع خرید به شرایط برچسب رهگیری دقت نمایید.
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه برچسب رهگیری در ساختار جدی به شکلی خاص و فاقد هر گونه آرم و نشان است، عنوان نمود: این برچسب ها برخلاف هولوگرام ها به خودی خود بیانگر اصالت کالا نبوده و حتما باید از سامانه www.ttac.ir یا پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲ استعلام گردند.
وی در توضیح بیشتر گفت: برچسب های قدیمی فقط در صورتی که مربوط به شرکت سامان سلامت پژوه باشند قابل استعلام بوده و در سایر موارد به علت وجود برچسب های غیر استاندارد یا تقلبی قابلیت تشخیص اصالت وجود ندارد و فقط به فروشنده خود می بایست اعتماد کنید.
عبدالهی در پایان از مردم خواست گزارش هر گونه تخلف یا ایراد را از طریق سامانه مذکور سازمان غذا و دارو ارائه نمایند تا پیگیری موضوع با سرعت بیشتری انجام شود.

 

منبع:مهر

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *