جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


استانداردسازی لوازم جانبی اندروید توسط گوگل

بر اساس گزارشی جدید گوگل قصد راه اندازی برنامه ای به نام «Made for Google» یا ساخته شده برای گوگل را دارد که در آن به شرکت های تولید کننده لوازم جانبی که محصولاتشان را مطابق استانداردهای این شرکت طراحی و تولید کنند نشان استاندارد داده می شود.

 

استانداردسازی لوازم جانبی اندروید توسط گوگل

به گزارش وب سایت «9to5Google» دو منبع مطلع تاکید کرده اند که گوگل در 24 مهر ماه و همزمان با معرفی موبایل های پیکسل از این طرح رونمایی می کند.

برخی محصولات شرکت های معتبری مثل ال جی و اچ تی سی نیز با استانداردها فعلی مطابقت ندارد
اگرچه در حال حاضر اطلاعات چندانی از این برنامه به بیرون درز نکرده اما ممکن است پیاده سازی آن بر استاندارد USB Type-C متمرکز باشد. در این صورت گوگل به تولیدکننده های لوازمی از قبیل پاوربانک، آداپتور، شارژر و کابل های سازگار با USB Type-C که از استانداردهای این شرکت پیروی کنند، مجوز استفاده از نشان Made for Google را خواهد داد.

در حال حاضر هم استانداردهایی وجود دارند که تمام کابل ها باید بر اساس آن ساخته شود اما حتی برخی محصولات شرکت های معتبری مثل ال جی و اچ تی سی با این استانداردها مطابقت ندارد.

وجود کابل های نامعتبر و ناسازگاری محصولات شرکت های مختلف اغلب مشکلاتی را برای کاربران اندروید به وجود می آورد و گوگل با اجرای این طرح در صدد رفع این مشکلات و ایجاد راهی مطمئن برای تشخیص محصولات معتبر است.

اپل نیز قبلا این برنامه ای مشابه را پیاده سازی کرده و با فراهم کردن امکان دسترسی تولیدکنندگان لوازم جانبی به ابزارها، اسناد و پشتیبانی فنی به استانداردسازی محصولات آنها کمک می کند.

منبع : دیجیاتو

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *