جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ارزان ترین خودروی الکتریکی جهان توسط رنو ساخته می شود

چندی پیش مقامات فرانسه اعلام کردند که از سال 2040 فروش هر گونه خودروی دیزلی یا بنزینی در این کشور ممنوع خواهد شد. با اتخاذ این سیاست بدیهی است که فرانسوی ها آهسته و پیوسته به سمت خودروهای الکتریکی حرکت خواهند کرد.

 

در همین راستا اخیرا مدیر بازاریابی رنو در رومانی مصاحبه ای را با شبکه تلویزیونی Digi 24 انجام داده که حاوی نکات بسیار جالبی است. آقای حکیم بوطِهرا (Hakim Boutehra) در صحبت های خود با اشاره به گرایش صنعت خودروی جهان به سمت ارتباطات بیشتر، پیشرانه های برقی و فناوری خودران گفته:

داچیا بخشی از تغییر برای آینده است. اگر چه هنوز تا سال 2040 فاصله زیادی داریم، اما این زمان خیلی هم دور نیست.

با این اظهار نظر و همچنین با توجه به اینکه داچیا همواره به ساخت محصولات فوق العاده ارزان قیمت و اقتصادی مشهور بوده، می توان حدس زد که اتومبیل های برقی این شرکت در آینده از قیمتی بسیار پایین برخوردار خواهند بود.

درست است که در حال حاضر نمی توان حدس زد که اولین محصول الکتریکی داچیا در چه کلاسی تولید خواهد شد، اما از آنجایی که در حال حاضر رنو Zoe Z.E. عنوان پرفروش ترین خودروی برقی قاره سبز را با خود یدک می کشد، دور از انتظار نیست که این برند رومانیایی از فرمول موفقیت کمپانی مادر خود الگوبرداری نموده و نخستین اتومبیل برقی خود را در کلاس سوپرمینی یا سگمنت B تولید کند.

برای درک بهتر ابعاد خودروهای حاضر در این کلاس، بد نیست اشاره کنیم که پژو 206، رنو ساندرو، هیوندای i20، کیا ریو و میتسوبیشی میراژ یک خودروی سوپرمینی محسوب می شوند.

ناگفته نماند چهار سال پیش، کارلوس گون مدیر عامل گروه رنو-نیسان در پاسخ به رسانه ها گفته بود که هیچ چیزی نمی تواند از ارایه یک خودروی برقی با نشان داچیا جلوگیری کند. روزی که چنین تقاضایی ایجاد شود، ما خواهیم توانست مدلی مناسب تولید کنیم.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *