جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آنلاین شدن ارتباط دفترخانه ها با ثبت احوال

رئیس سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد از اول خردادماه ارتباط دفترخانه ها با ثبت احوال برای ثبت آنی اسناد آن لاین و مشکلات رفع می شود.

آنلاین شدن ثبت احوال از خرداد

 


محمد رضا دشتی اردکانی، رییس کانون سردفتران و دفتریاران با سید علیرضا آوایی، رییس سازمان ثبت احوال کشور دیدار و گفت و گو کرد. در این جلسه که اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران نیز حضور داشتند، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ضمن تبریک میلاد باسعادت امیرالمومنین علی (ع) و روز مرد، از انتصاب سید علیرضا آوایی، به عنوان رییس سازمان ثبت احوال کشور اظهار خرسندی کرد و گفت: امیدوارم با تعامل بیشتر دو مجموعه، مشکلاتی که برسر راه ثبت آنی باقی مانده است با تلاش و برنامه ریزی حذف شود.
دشتی اردکانی در ادامه افزود: در گذشته نیز جلسات متعددی برای رفع مشکلات موجود در این زمینه برگزار شد و قرار شد سیستم برخط به صورت آفلاین در اختیار دفاتر اسناد رسمی قرار بگیرد تا مردم در دفاتر اسناد رسمی با عدم ثبت سند مواجه نشوند و این مساله درک شود که مردم نباید در زمینه ثبت آنی معطل شوند زیرا ما خدمتگزار مردم هستیم.
وی گفت: یکی از بهترین دستاوردهای کشور طی سالهای اخیر طراحی و اجرای سامانه ثبت آنی بوده که مرتفع شدن مشکلات ثبت را به دنبال داشته است اما گاهی که با قطع سامانه ثبت احوال رو به رو می شویم، ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی صورت نمی گیرد.
دشتی اردکانی افزود: سال گذشته حدود ۱۶ میلیون سند در کل کشور در سامانه ثبت آنی، ثبت شده است که اگر میانگین ۴ نفر برای هر سند را درنظر بگیریم، دفاتر اسنادرسمی بیش از ۶۰ میلیون بار به سامانه ثبت احوال متصل شده اند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران به اشاره به صادر شدن ۲۰ میلیون کارت ملی هوشمند در سراسر کشور افزود: دفاتر اسناد رسمی آماده اند تا در این خصوص همراهی و همکاری لازم را با دولت محترم داشته باشند از سوی دیگر دفاتر پیشخوان الکترونیک گستردگی دفاتر اسنادرسمی را ندارند؛ ضمن اینکه گواهی سنتی و گواهی امضای الکترونیک از گذشته در اختیار دفاتر اسناد رسمی بوده که بسیار هم موفق عمل کرده اند.
دشتی اردکانی افزود: ثبت آنی یکی از پیشرفته ترین نرم افزارهای ثبت سند در جهان است و به راحتی و سهولت می توان به مردم خدمت رسانی کرد.
در این نشست، آوایی، رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه با پیگیری های به عمل آمده مشکلات به حداقل رسیده است افزود: موارد و مشکلات موجود، با پیگیری ها و ارائه بیانات مکتوب و جلسات شفاهی و کارشناسی قابل حل است تا معاملات مردم و ثبت سند رسمی به سهولت انجام شود.

 

منبع:مهر

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *